Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

„Betonowe skarpety”. Wild krytycznie o pożyczce Ryanaira dla Modlina [AKTUALIZACJA]


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak, Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-09-10 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

„Betonowe skarpety”. Wild krytycznie o pożyczce Ryanaira dla Modlina [AKTUALIZACJA]
fot. Port Lotniczy Modlin
Wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild odniósł się do propozycji udzielenia pożyczki lotnisku w Modlinie przez linie Ryanair, nazywając ją „betonowymi skarpetami” dla spółki zarządzającej portem.
Wild przypomniał w rozmowie z PAP, że lotnisko w Modlinie od lat przynosi straty, pomimo iż Ryanair rok do roku zwiększa liczbę obsługiwanych połączeń. Dlatego w jego opinii wsparcie ze strony przewoźnika dla rozbudowy infrastruktury lotniska oznaczałoby dla portu stałą nierentowność. W zamian za inwestycje przewoźnik nie ponosiłby bowiem opłat lotniskowych przez kolejne lata. – Innymi słowy, propozycja Ryanaira to trwała nierentowność lotniska oraz dopłacanie przez podatników do jego rozwoju – mówił Wild w wywiadzie.

Podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej prezes Ryanaira Michael O'Leary poinformował, że planuje podwoić ruch lotniczy w Modlinie z 3 do 6 mln pasażerów w ciągu najbliższych 5 lat. Przewoźnik wystąpił też z pisemną ofertą współfinansowania lub inwestycji w każdy nowy projekt rozbudowy infrastruktury w Modlinie, niezbędny do dalszego rozwoju lotniska, aby „mogło ono skutecznie konkurować z drogim Lotniskiem Chopina”.

Mikołaj Wild zaznaczył z kolei, że jeśli prezesowi Ryanaira naprawdę zależy na efektywnym funkcjonowaniu lotniska w Modlinie, zaprasza go do rozmów o podzieleniu się odpowiedzialnością za port, który obecnie przynosi rekordowe dochody tylko jemu. Jednocześnie Wild poinformował, że lotnisko w Modlinie jest potrzebne, ale aby mogło sprawnie funkcjonować, musi dojść do porozumienia między jego wspólnikami, pomiędzy którymi brakuje obecnie zaufania.

Innego zdania jest zarząd lotniska w Modlinie, który od wielu miesięcy zabiega o otrzymaniu zgody na kredyt, w celu rozbudowania portu. – W wielu wywiadach pojawiało się stwierdzenie, że będziemy marnotrawić publiczne pieniądze, a to jest kwestia komercyjna, biznesowa. Chcieliśmy tylko, żeby właściciele dali zgodę na kredyt komercyjny, a my to spłacimy. Trzy największe banki uznały w 2017 roku, że spółka będzie w stanie spłacić taki kredyt samodzielnie. Wszyscy, poza PPL-em, zgodzili się. Na Modlinie można zarobić – mówił w wywiadzie dla Rynku Lotniczego Piotr Okienczyc, jeden z wiceprezesów zarządu lotniska. 

Właścicielami zarządzającej lotniskiem w Modlinie spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin są: Agencja Mienia Wojskowego (34,43 proc. udziałów), województwo mazowieckie (30,37 proc. udziałów), Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (30,39 proc. udziałów) oraz Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc. udziałów).



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wild: Nie rozumiem irytacji szefa Ryanaira

Biznes i przemysł

Wild: Nie rozumiem irytacji szefa Ryanaira

Łukasz Malinowski 07 września 2018

CPK a bezpieczeństwo: kluczowa integracja lotnictwa i kolei

Infrastruktura i lotniska

CPK a bezpieczeństwo: kluczowa integracja lotnictwa i kolei

Kasper Fiszer 06 września 2018

Kwestia zamknięcia Chopina częścią studium CPK. O Modlinie zdecyduje rynek

Infrastruktura i lotniska

Kwestia zamknięcia Chopina częścią studium CPK. O Modlinie zdecyduje rynek

Jakub Madrjas 31 sierpnia 2018

 

Wieści od Aerofłotu – w tym zamówienie stu SSJ100

Biznes i przemysł

Wieści od Aerofłotu – w tym zamówienie stu SSJ100

11 września 2018

Boeing z zamówieniami na kolejne KC-46A „Pegasus”

Biznes i przemysł

Boeing z zamówieniami na kolejne KC-46A „Pegasus”

11 września 2018

GDDKiA ponownie wybiera wykonawcę S1 Pyrzowice – Podwarpie

Infrastruktura i lotniska

GDDKiA ponownie wybiera wykonawcę S1 Pyrzowice – Podwarpie

11 września 2018

EasyJet szykuje się na 2019

Biznes i przemysł

EasyJet szykuje się na 2019

11 września 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS