Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

WestJet rezygnują z kolejnych Dreamlinerów. Nowa strategia linii z Kanady


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2022-07-01 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/aeroTELEGRAPH

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

WestJet rezygnują z kolejnych Dreamlinerów. Nowa strategia linii z Kanady
fot. Boeing Airplanes
Prezes WestJet Alexis von Hoensbroech zapowiedział, że linie lotnicze z Kanady na razie nie będą zamawiać więcej boeingów 787 – informuje serwis "aeroTELEGRAPH". Zamiast Dreamlinerów przewoźnik z Calgary pozyska więcej wąskokadłubowych odrzutowców, które będą operować na trasach krótko- i średniodystansowych w Ameryce Północnej.
Były szef Austrian Airlines przekroczył w zeszłym tygodniu granicę 100 dni w swoim nowym miejscu pracy w Kanadzie. Wykorzystał to jako okazję do wyjaśnienia swoim nowym pracownikom, w jakim kierunku powinny rozwijać się WestJet.

Według von Hoensbroecha linie lotnicze z Calgary, zgodnie ze swoją nazwą, muszą przede wszystkim wzmocnić swoją pozycję i oferowanie w Kanadzie Zachodniej. – Będziemy wykorzystywać nasze samoloty tam, gdzie mogą przynieść największe korzyści Kanadyjczykom – podkreślił von Hoensbroech w oświadczeniu.

Niemniej WestJet nie zamierzają wycofać się całkowicie ze wschodniej części kraju, gdzie znajdują się największe metropolie Kraju Klonowego Liścia, czyli Toronto i Montreal. – Chociaż większość naszej floty będzie latać na zachodzie, to jako krajowy przewoźnik utrzymamy znaczącą obecność we wschodnich prowincjach, przede wszystkim poprzez bezpośrednie połączenia z naszymi zachodnimi miastami – wyjaśnił von Hoensbroech.

Nowa strategia sprawi, że inwestycje w kolejne Dreamlinery zostaną zawieszone. Zamiast szerokokadłubowców, których przewoźnik z Calgary ma sześć wersji 787-9 i miał pozyskać jeszcze cztery, powiększy się flota wąskokadłubowych odrzutowców. Oprócz ponad 30 boeingów wersji 737 MAX, które linie lotnicze z prowincji Alberta odbiorą w najbliższych latach, w tym piętnaście jeszcze w bieżącym roku, zapowiedziano złożenie "znaczącego zamówienia na samoloty wąskokadłubowe”.

Nowy szef WestJet nie zdradził jeszcze producenta, z którym podpisze umowę. Dotychczas linie lotnicze z Calgary były lojalnym klientem Boeinga. Niespodzianka nie jest jednak wykluczona.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Pierwszy boeing B737-800BCF dla WestJet Cargo

Biznes i przemysł

Pierwszy boeing B737-800BCF dla WestJet Cargo

Avgeek 17 kwietnia 2022

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5