Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

WestJet anulowały znaczną część zamówienia na boeingi 737 MAX


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-03-15 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

WestJet anulowały znaczną część zamówienia na boeingi 737 MAX
fot. WestJet
Linie lotnicze WestJet anulowały część zamówienia na boeingi 737 MAX. Kanadyjski przewoźnik zrezygnował z piętnastu odrzutowców - informuje stacja "CBS".
WestJet po najnowszej korekcie zamówienia odbiorą jeszcze 27 odrzutowców producenta z Chicago, które były uziemione blisko 22 miesiące po katastrofach maszyn należących do Lion Air oraz Ethiopian Airlines. Dotychczas flotę drugiej co do największych linii lotniczych Kraju Klonowego Liścia wzmocniło czternaście boeingów 737 MAX-8. Tylko trzy z nich wróciły w ostatnich tygodniach do regularnych rejsów pasażerskich.

Anulowanie dostawy piętnastu odrzutowców to pokłosie oczywiście kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 oraz przedłużających się na obszarze Kanady surowych restrykcji, które przyczyniły się do drastycznego spadku popytu na podróże powietrzne. Pierwotnie porozumienie, zawarte 26 września 2013 roku, zakładało dostawę 65 boeingów 737 MAX.

- Ten samolot będzie doskonałym uzupełnieniem floty WestJet i jej modelu biznesowego. Wydajność, niezawodność i udogodnienia dla pasażerów pozwolą tym liniom lotniczym zaoferować swoim klientom wysoką jakość usługi po niskich kosztach - przekonywał wówczas po ogłoszeniu umowy Brad McMullen, jeden z wiceprezesów Boeinga. Wartość transakcji szacowano na 6,3 mld dolarów. Zamówienie obejmowało 40 odrzutowców wersji 737 MAX-8 oraz 25 wersji 737 MAX-7.

Nowe samoloty miały zmodernizować flotę linii lotniczych z Calgary. Kanadyjski przewoźnik nie odebrał jednak dotychczas żadnego z odrzutowców wersji 737 MAX-7. Prezes WestJet Ed Sims jest przekonany, że cała branża w Kraju Klonowego Liścia najbardziej cierpi z powodu braku wsparcia finansowego ze strony decydentów z Ottawy oraz zbyt wolno wdrażanego programu ochronnych szczepień. Więcej o tym pisaliśmy w tym tekście.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
WestJet tną 24 trasy, w tym do Londynu. Powrót do poziomu z 2001 roku

Prawo i polityka

WestJet tną 24 trasy, w tym do Londynu. Powrót do poziomu z 2001 roku

Rafał Dybiński 15 stycznia 2021

WestJet planują powrót lotów 737 MAX na 21 stycznia

Pasażer i linie lotnicze

WestJet planują powrót lotów 737 MAX na 21 stycznia

Rafał Dybiński 08 stycznia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5