Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Virgin Atlantic pod nadzorem sądu w Nowym Jorku. Weryfikacja planu naprawczego 25 sierpnia


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-08-05 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Virgin Atlantic pod nadzorem sądu w Nowym Jorku. Weryfikacja planu naprawczego 25 sierpnia
fot. Virgin Atlantic
Virgin Atlantic została drugą linią lotniczą miliardera Richarda Bransona, która złożyła w tym roku wniosek o postępowanie naprawcze pod nadzorem sądu w Nowym Jorku w Stanach Zjednoczonych.
Wcześniej administracyjne zarządzanie zadłużonej na 5 mld dolarów Virgin Australia przejął podmiot zewnętrzny, firma Deloitte, która pośredniczyła w sprzedaży przewoźnika amerykańskiej grupie kapitałowej Bain Capital.

Zakładający dokapitalizowanie plan naprawczy Virgin Atlantic, której 49 proc. akcji posiada Delta Air Lines, a reszta udziałów należy do Bransona, zostanie poddany pod głosowanie 25 sierpnia.

Groźba utraty płynności w połowie września

Przewoźnik z Wysp przeprowadza restrukturyzację zgodnie z prawem brytyjskim i nie jest jeszcze w stanie likwidacji, co pozwala kontynuować działalność. Niemniej firma zastrzegła, że w przypadku braku porozumienia z wierzycielami do września, może zabraknąć jej gotówki i utraci płynność.

Złożenie wniosku o postępowanie naprawcze nastąpiło zaledwie dzień po tym, jak Branson ogłosił, że może wystartować w kosmos jako pierwszy pasażer na pokładzie swojego samolotu Virgin Galactic. Ma to nastąpić na początku przyszłego roku i zgodnie z planem otworzy komercyjną ścieżkę dla takich rejsów.

Nowy właściciel Virgin Australia zwolni 3000 osób 

Tymczasem nowy biznesplan dla Virgin Australia, już pod własnością Bain Capital, zakłada redukcję jednej trzeciej pracowników i skupienie się na lotach krótkodystansowych. Zatrudnienie straci w sumie 3000 osób.

Linie lotnicze należące wcześniej do Bransona były jednymi z najbardziej dotkniętych skutkami pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Skupione głównie na rejsach międzykontynentalnych Virgin Atlantic i Virgin Australia zawiesiły w kwietniu praktycznie wszystkie operacje pasażerskie. Niskie zaufanie klientów do podróży po zniesieniu części krajowych blokad nie przełożyło się na skuteczny proces odnowy przewoźników.

"Trwający kryzys, wywołany wirusem COVID-19, wywarł niekorzystny wpływ nie tylko na Virgin Atlantic, ale także na całą branżę lotniczą, powodując niemal zatrzymanie światowego przemysłu lotniczego. Chociaż Virgin Atlantic podjęła różne środki w celu zarządzania swoją płynnością w świetle bezprecedensowych warunków finansowych i operacyjnych, w jakich się znajduje, konieczne jest bardziej kompleksowe dokapitalizowanie, aby zabezpieczyć przyszłość jej działalności i zapewnić, że jest w stanie spłacić swoje zobowiązania po połowie września bieżącego roku" – oświadczyli prawnicy firmy Bransona.

Zamknięcie bazy w porcie Londyn-Gatwick

Virgin Atlantic potrzebuje pakietu ratunkowego o wartości 1,6 mld dolarów. Bez niego stanie się niewypłacalna w połowie przyszłego miesiąca. Pakiet restrukturyzacyjny został ogłoszony w lipcu, ale mimo poparcia większości interesariuszy nie został jeszcze wdrożony. - Oczekujemy, że przy wsparciu zapewnionym już od większości zainteresowanych stron plany restrukturyzacji i dokapitalizowania wejdą w życie we wrześniu. Jesteśmy przekonani co do tego rozwiązania – podkreśliła rzeczniczka Virgin Atlantic. Przewoźnik, który swoje biura ma Atlancie i Nowym Jorku, zamknął już bazę w porcie Londyn-Gatwick i zwolnił ponad 3500 pracowników, aby przeciwdziałać skutkom kryzysu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
British Airways uruchomi jesienią drugą trasę na Jamajkę

Pasażer i linie lotnicze

British Airways uruchomi jesienią drugą trasę na Jamajkę

Rafał Dybiński 29 lipca 2020

Pakiet ratunkowy zapewni Virgin Atlantic blisko 1,2 mld funtów

Biznes i przemysł

Pakiet ratunkowy zapewni Virgin Atlantic blisko 1,2 mld funtów

Rafał Dybiński 16 lipca 2020

Virgin Atlantic dotrze do 17 nowych miejsc z Londynu i Manchesteru

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic dotrze do 17 nowych miejsc z Londynu i Manchesteru

Rafał Dybiński 23 czerwca 2020

 

COVID przyśpiesza koniec ery boeingów B747

Pasażer i linie lotnicze

COVID przyśpiesza koniec ery boeingów B747

08 sierpnia 2020

EasyJet planuje 1000 lotów dziennie i nowe trasy

Pasażer i linie lotnicze

EasyJet planuje 1000 lotów dziennie i nowe trasy

08 sierpnia 2020

Niemcy pracują nad własną rakietą nośną

Biznes i przemysł

Niemcy pracują nad własną rakietą nośną

08 sierpnia 2020

Port Olsztyn-Mazury: Liczba pasażerów sukcesywnie rośnie

Infrastruktura i lotniska

Port Olsztyn-Mazury: Liczba pasażerów sukcesywnie rośnie

07 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5