Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

Unia Europejska zgadza się na francuski plan ratowania linii lotniczych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-04-2020
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ euractiv.com

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Unia Europejska zgadza się na francuski plan ratowania linii lotniczych
fot. Piotr Bożyk
Komisja Europejska zezwoli Francji na odroczenie niektórych podatków lotniczych na czas do dwóch lat. Ma to na celu pomoc branży lotniczej, która jest obecnie wyniszczana przez pandemię wirusa z Wuhan jak mało która gałąź gospodarki. Bruksela zdecydowała we wtorek (31 marca), że plan Paryża jest zgodny z nowymi, poluzowanymi zasadami dotyczącymi udzielania przez państwa pomocy publicznej. 

To otwiera drogę Francji do zniesienia podatków za okres od marca tego roku, czyli momentu, gdy pandemia przestała być traktowana w Europie jak wrzawa medialna, a stała się realnym, urzeczywistniające się z każdym dniem coraz mocniej zagrożeniem dla całego Starego Kontynentu i świata. Linie lotnicze, które podobnie jak wszyscy, nie były gotowe, na to co przyszło z Chin, będą teraz mieć dodatkowe 24 miesiące na spłatę części należności wynikających z obciążeń podatkowych nałożonych przez państwo francuskie.  

– Francuski program częściowo zrekompensuje liniom lotniczym szkody poniesione w wyniku koronawirusa. To pierwszy plan pomocowy zgłoszony nam przez państwo członkowskie, którego celem jest ograniczenie szkód w sektorze lotniczym – powiedziała unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.

W ocenie Komisji „stwierdzono, że środek jest proporcjonalny, ponieważ przewidywane odszkodowanie nie wykracza poza to, co jest konieczne do naprawienia szkody”. Zbierającą krwawe żniwo pandemię uznano za „wyjątkową okoliczność prawną”. Jednak władza wykonawcza Unii Europejskiej nie podała szczegółowo, które podatki będą podlegały odroczeniu ani jaka będzie wartość "zawieszonych" opłat. Francja pobiera od linii lotniczych szereg podatków, w tym nową opłatę środowiskową obejmującą większość lotów mających swój początek na lotniskach tego państwa. Tylko w tym roku miała ona wnieść do budżetu 182 mln euro. Fundusze te miały w całości zasilić bardziej ekologiczne – czytaj przynoszące mniejszą emisję CO2 – formy transportu, w tym kolej. Trzeba jednak pamiętać, że w związku z praktycznie zamarciem ruchu pasażerskiego na europejskim niebie, w tym wypadku Paryż zrezygnuje z pieniędzy, które i tak nie spłynęłyby od linii.

Na początku marca dyrektor generalny Air France Benjamin Smith wezwał rządy do zniesienia wszelkich nowych opłat, aby pomóc przemysłowi lotniczemu, odnosząc się do francuskiego podatku ekologicznego i holenderskie planu wprowadzenie podobnego obciążenia w przyszłym roku. Przewidywano, że w 2021 roku miała ona kosztować przewoźników 200 mln euro. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

ITA Airways dostanie od rządu kolejne 400 mln euro

Prawo i polityka

ITA Airways dostanie od rządu kolejne 400 mln euro

Mateusz Kieruzal 10 listopada 2022

KLM może zmniejszyć siatkę o 30 tras. Powodem rządowa ekologia

Prawo i polityka

El Al wcześniej spłaci rządową pożyczkę

Prawo i polityka

El Al wcześniej spłaci rządową pożyczkę

Mateusz Kieruzal 14 września 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Węgry: Nowy podatek od zysków obciąży linie lotnicze

Prawo i polityka

Węgry: Nowy podatek od zysków obciąży linie lotnicze

Mateusz Kieruzal 29 maja 2022

Norwegia zmieni zasady podatku lotniczego

Prawo i polityka

Norwegia zmieni zasady podatku lotniczego

Mateusz Kieruzal 19 marca 2022

Belgia opodatkowuje jednak wszystkie odloty. Ryanair protestuje

Prawo i polityka

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

ITA Airways dostanie od rządu kolejne 400 mln euro

Prawo i polityka

ITA Airways dostanie od rządu kolejne 400 mln euro

Mateusz Kieruzal 10 listopada 2022

KLM może zmniejszyć siatkę o 30 tras. Powodem rządowa ekologia

Prawo i polityka

El Al wcześniej spłaci rządową pożyczkę

Prawo i polityka

El Al wcześniej spłaci rządową pożyczkę

Mateusz Kieruzal 14 września 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Węgry: Nowy podatek od zysków obciąży linie lotnicze

Prawo i polityka

Węgry: Nowy podatek od zysków obciąży linie lotnicze

Mateusz Kieruzal 29 maja 2022

Norwegia zmieni zasady podatku lotniczego

Prawo i polityka

Norwegia zmieni zasady podatku lotniczego

Mateusz Kieruzal 19 marca 2022

Belgia opodatkowuje jednak wszystkie odloty. Ryanair protestuje

Prawo i polityka

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5