Partner serwisu
Prawo i polityka

ULC tłumaczy odmowę lotów Wizz Air z Katowic do Erywania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Lotnictwa Cywilnego

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
ULC tłumaczy odmowę lotów Wizz Air z Katowic do Erywania
fot. Piotr Bożyk
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego poinformował w piątek 7 kwietnia bieżącego roku o decyzji odmownej dotyczącej wydania upoważnienia do wykonywania regularnych przewozów lotniczych, pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Republiką Armenii przez przewoźnika lotniczego Wizz Air Hungary Ltd.

Decyzja została wydana na podstawie art. 191 ust. 7 pkt 1, w związku z art. 191 ust. 2 i ust. 15 ustawy Prawo lotnicze. W toku postępowania uwzględniono przepisy zawarte w obowiązującej dwustronnej Umowie między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Armenii o cywilnej komunikacji lotniczej z 27 stycznia 1998 roku, która została dostosowana do prawa UE, Umową między Wspólnotą Europejską a Republiką Armenii dotyczącą pewnych aspektów przewozów lotniczych, podpisaną 9 grudnia 2008 r. w Brukseli (Dz. Urz. UE. L 2009 Nr 50, str. 22).

Postępowanie administracyjne wykazało, że w niniejszej sprawie nie mają zastosowania przepisy Umowy o wspólnym obszarze lotniczym między Unią Europejską i jej państwami członkowskimi, z jednej strony, a Republiką Armenii, z drugiej strony, sporządzoną w Brukseli 15 listopada 2021 r. (Dz. U. L 429 z 1 grudnia 2021 r., str. 17-64, dalej jako Umowa UE-Armenia). Umowa ta nie weszła w życie i nie może być tymczasowo stosowana, a więc nie zastępuje aktualnie obowiązujących przepisów Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Armenii o cywilnej komunikacji lotniczej z 27 stycznia 1998 roku, której postanowienia uniemożliwiają pozytywne rozpatrzenie wniosku przewoźnika Wizz Air Hungary Ltd., ze względu na zawarty w niej warunek monodesygnacji.

W ramach prowadzonego postępowania, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego zwrócił się w szczególności do Komisji Europejskiej oraz Polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych o wyrażenie opinii w sprawie możliwości stosowania Umowy UE-Armenia. Z otrzymanych odpowiedzi wynika wprost, iż powyższa Umowa nie weszła w życie i nie jest tymczasowo stosowana, jak również nie istnieją regulacje Unii Europejskiej, które mogłyby stanowić podstawę do administracyjnego stosowania umów międzynarodowych (takich jak Umowa UE-Armenia), które nie weszły w życie i nie są tymczasowo stosowane. Zgodnie z postanowieniami umowy UE-Armenia, może ona wejść w życie dopiero po zakończeniu procedury ratyfikacji lub zatwierdzenia przez wszystkie kraje UE.

Przepisy ustawy z dnia 14 kwietnia 2000 r. o umowach międzynarodowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 127, z późn. zm.) w związku z przepisami Konwencji wiedeńskiej o prawie traktatów (Dz.U. 1990 Nr 74, poz. 439) wymagają dla zastosowania danej umowy międzynarodowej, aby ta weszła w życie albo była tymczasowo stosowana. Z tych przyczyn zastosowanie Umowy UE-Armenia nie było możliwe.

Postępowanie w sprawie wniosku przewoźnika Wizz Air Hungary Ltd. było prowadzone zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego. O wszystkich czynnościach podejmowanych w sprawie informowano przewoźnika Wizz Air Hungary Ltd., który na każdym jej etapie miał zapewnione prawo czynnego udziału w postępowaniu, w tym pełny dostęp do wszystkich dokumentów i informacji pozyskanych w procesie rozpatrywania wniosku.

Ponadto ULC wskazywał przewoźnikowi przy uruchomieniu sprzedaży biletów o konieczności informowania pasażerów o toczącym się postępowaniu i braku pewności, co do wydania przez ULC zgody na loty z Polski do Armenii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Roman Czubiński 15 września 2023

ULC: Ryanair, LOT i Wizz przewieźli w Polsce najwięcej pasażerów w 2022 roku

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Prawie 41 mln pasażerów na polskich lotniskach w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Roman Czubiński 15 września 2023

ULC: Ryanair, LOT i Wizz przewieźli w Polsce najwięcej pasażerów w 2022 roku

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Prawie 41 mln pasażerów na polskich lotniskach w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5