Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Turkish Airlines wznowiły loty krajowe boeingiem 737 MAX


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-04-16 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Turkish Airlines wznowiły loty krajowe boeingiem 737 MAX
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Turkish Airlines wznowiły w miniony czwartek rejsy boeingiem 737 MAX. Narodowy przewoźnik z Azji Mniejszej wykorzystał pierwszego dnia odrzutowiec do kilku krótkich krajowych połączeń.
Turkish Airlines posiadają aktualnie flotę jedenastu boeingów 737 MAX-8, do których w najbliższych latach dołączą kolejne zamówione 54 maszyny producenta z Chicago tej wersji. Przewoźnik z Azji Mniejszej poza tym odbierze jeszcze dziesięć odrzutowców wersji 737 MAX-9.

Narodowe linie lotnicze Turcji staną się wkrótce jednymi z największych nabywców boeingów 737 MAX na Starym Kontynencie. Sumując wspomniane wyżej zamówienia będą posiadały 75 odrzutowców z tej rodziny. Więcej pod tym względem mają w Europie jedynie grupy Ryanair oraz IAG.

Turecka Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego (DGCA), zatwierdziła przywrócenie do służby komercyjnej samolotów producenta z Chicago już w minionym tygodniu. Początkowo wydawało się, że narodowy przewoźnik rozpocznie latanie odrzutowcami w poniedziałek 12 kwietnia, ale ostatecznie zostało to opóźnione o trzy dni.

Maszyna z rejestracją TC-LCA wystartowała ze Stambułu w czwartek o godz. 10:00 i po godzinie wylądowała w stołecznej Ankarze. Rejs powrotny odleciał o godz. 11:50 i dotarł nad Bosfor tuż po godz. 13:00. Nie był to koniec pracy dla tego samolotu, bowiem o godz. 16:00 wystartował ze Stambułu do Izmiru. Nad Bosfor wrócił tuż po godz. 19:00.

TC-LCA jest jedynym dotychczas reaktywowanym boeingiem 737 MAX przez Turkish Airlines. Dwa loty testowe wykonał w minionym tygodniu także TC-LCE, co pozwala sądzić, że będzie kolejnym przywróconym do rejsów pasażerskich.

Problemy i pytania o bezpieczeństwo najnowszego wąskokadłubowego samolotu amerykańskiego producenta zaczęły się po katastrofie boeinga 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines, który wykonując rejs ET302 rozbił się wkrótce po starcie z lotniska w Addis Abebie. Katastrofa drugiego B737 MAX 8 (wcześniej rozbił się MAX linii Lion Air) doprowadziła do uziemienia tych samolotów przez władze lotnicze na całym świecie, które trwało 20 miesięcy, dopóki nakaz jako pierwsza cofnęła Federalna Administracja Lotnictwa w USA.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kenia zezwoliła na loty boeingami 737 MAX

Prawo i polityka

Kenia zezwoliła na loty boeingami 737 MAX

Rafał Dybiński 22 lutego 2021

Turkish Cargo staną się oddzielnymi liniami

Biznes i przemysł

Turkish Cargo staną się oddzielnymi liniami

Emilia Derewienko 03 lutego 2021

Norymberga: Liczby podróżnych jak z 1985 roku. PLL LOT wznowią usługi wiosną?

Infrastruktura i lotniska

Norymberga: Liczby podróżnych jak z 1985 roku. PLL LOT wznowią usługi wiosną?

Rafał Dybiński 13 stycznia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5