Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Toronto ograniczy liczbę lotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Lotnisko w Toronto ograniczy liczbę lotów
fot. Toronto Pearson Airport
Liczba samolotów komercyjnych, które mogą przylatywać lub odlatywać z międzynarodowego portu lotniczego Pearson w kanadyjskim Toronto, będzie ograniczona w szczycie letniego sezonu, zgodnie z decyzją podjętą przez Greater Toronto Airports Authority (GTAA) – operatora portów w Toronto. Zmniejszeniu ulegnie także liczba pasażerów lotów międzynarodowych.

Posunięcie operatora lotniskowego ma na celu uniknięcie niekontrolowanych opóźnień i nagłych odwołań lotów, długich kolejek do kontroli bezpieczeństwa. Ma to także pomóc w ograniczeniu ilości zagubionego bagażu. W ubiegłym roku odrodzenie popytu na podróże lotnicze w połączeniu z niskim poziomem zatrudnienia spowodowało chaos na niektórych lotniskach w Kanadzie, m.in. w Toronto.

GTAA oficjalnie potwierdził także, że ograniczy liczbę pasażerów, którzy mogą polecieć lotami międzynarodowymi lub do Stanów Zjednoczonych. Restrykcje obejmą każdy pasażerski terminal i będą obowiązywać w godzinach przewozowego szczytu. – „GTAA podjęła zdecydowane działania mające na celu spłaszczenie rozkładów godzin szczytu w marcowej przerwie od szkoły i nadchodzącym sezonie letnim” – poinformowały lotniskowe władze. – „Środki dotyczące slotów zapewniają równowagę między komercyjnymi interesami linii lotniczych a możliwościami podmiotów w całym ekosystemie lotniska” – dodano.

Operator w następnych dniach ma udostępnić dalsze informacje na temat tego, jakie dokładnie ograniczenia zostaną wprowadzone. Zarząd największych kanadyjskich linii lotniczych, Air Canada, stwierdził, że ograniczenia zostały już uwzględnione w rozkładach lotów. Z kolei, tani przewoźnik i rywal flagowca, WestJet, zakomunikował, że ogłoszone przez operatora ograniczenia stworzyły spore wyzwania operacyjne. Linie są zmuszone zmniejszyć rozkłady lotów i dostosować krajowe do transgranicznych i międzynarodowych.

W ubiegłym roku port lotniczy Pearson doświadczył scen, które były widoczne na lotnisku w Amsterdamie. Lotnisko z powodu braku wystarczającego personelu zostało zmuszone podjąć nagłą decyzję o ograniczeniu liczby lotów, gdyż port stał nie niewydolny do obsłużenia tak dużej ilość osób. Kłopoty z przepustowością rozpoczęły się w drugim tygodniu marca i trwały aż do końca września 2022 r.

W lipcu zeszłego roku lotnisko zostało uznane za najgorszy duży port lotniczy na świecie z powodu opóźnień lotów. Dwa miesiące później, Toronto-Pearson zostało uznane za czwarte najgorsze lotnisko na świecie pod względem ogólnego zadowolenia pasażerów z odczuć przed lotem. W grudniu 2022 r. lotnisko ponownie trafiło na pierwsze strony gazet po tym, jak z powodu ekstremalnych warunków pogodowych pasażerowie polecieli na zimowe urlopy baz swoich bagaży.

Kanada również została dotknięta niedoborem kontrolerów ruchu lotniczego, którzy zostali zwolnieni z powodu pandemii koronawirusa. Aby uwzględnić przedpandemiczny poziom personelu agentów granicznych w USA i Kanadzie oraz kontrolerów ruchu lotniczego, GTAA ograniczyła na kilka miesięcy liczbę lotów transgranicznych.

NAV Canada, agencja zajmująca się zapewnianiem kontroli ruchu lotniczego, zatrudnia obecnie około 1 900 kontrolerów ruchu lotniczego. Według agencji Reutera pod koniec 2021 r. takich pracowników było około 1 700. Przed pandemią liczba kontrolerów wyniosła około dwa tys.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ocieplenie klimatu powodem wzrostu siły turbulencji

Biznes i przemysł

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Prawo i polityka

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Mateusz Kieruzal 09 marca 2023

Zobacz również:

IATA: Unijne ograniczanie lotów to rządowy greenwashing

Prawo i polityka

IATA: Unijne ograniczanie lotów to rządowy greenwashing

Łukasz Malinowski 07 czerwca 2023

Amsterdam. Rząd przegrywa w sądzie. Nie będzie ograniczeń w lotach

Prawo i polityka

Amsterdam chce ograniczyć prywatne loty

Infrastruktura i lotniska

Amsterdam chce ograniczyć prywatne loty

Mateusz Kieruzal 28 lutego 2023

Pozostałe z wątku:

Ocieplenie klimatu powodem wzrostu siły turbulencji

Biznes i przemysł

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Prawo i polityka

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Mateusz Kieruzal 09 marca 2023

Zobacz również:

IATA: Unijne ograniczanie lotów to rządowy greenwashing

Prawo i polityka

IATA: Unijne ograniczanie lotów to rządowy greenwashing

Łukasz Malinowski 07 czerwca 2023

Amsterdam. Rząd przegrywa w sądzie. Nie będzie ograniczeń w lotach

Prawo i polityka

Amsterdam chce ograniczyć prywatne loty

Infrastruktura i lotniska

Amsterdam chce ograniczyć prywatne loty

Mateusz Kieruzal 28 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5