Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Thai Airways próbują sprzedać dwa A380


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-12-11 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Thai Airways próbują sprzedać dwa A380
fot. Airbus
Thai Airways wystawiły na sprzedaż dwa airbusy A380. Szanse na znalezienie kupca są jednak niewielkie lub zerowe - informuje "Simple Flying".
Narodowe linie lotnicze Tajlandii kontynuują proces restrukturyzacji. Wcześniej wystawiły na sprzedaż 32 szerokokadłubowe Boeingi 747, które większość przewoźników na świecie wycofała już z eksploatacji. Jumbo Jety obsługują jeszcze w czasach pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 rejsy cargo.

Sytuacja A380 jest znacznie lepsza, biorąc pod uwagę aż 116 samolotów floty Emirates. Niektóre linie lotnicze, takie jak Air France, pożegnały się już jednak z Super Jumbo. Podobny los spotka dwa największe samoloty pasażerskie świata należące do przewoźnika z Azji Południowo-Wschodniej.

Chociaż Thai Airways odnotowały znaczące wzrosty pasażerów na krajowych trasach, to jednak ruch długodystansowy jest nadal na fatalnym poziomie. Czary goryczy dopełnił na początku grudnia Pipat Ratchakitprakan. Minister sportu i turystyki Tajlandii ogłosił, że granice kraju, którego 20 proc. PKB zależy właśnie od zwiedzających z całego świata, pozostaną zamknięte dla takich przybyszów aż do drugiego kwartału przyszłego roku.

Przewoźnik z Azji Południowo-Wschodniej, reagując na bieżącą sytuację, uznał, że nastał dobry moment, aby pozbyć się dwóch Super Jumbo, których nie był w stanie rozsądnie wykorzystać w sezonie zimowym. Maszyny HS-TUE i HS-TUF, służyły narodowym liniom lotniczym Tajlandii odpowiednio od października i listopada 2013 roku. "Sprzedaż odbywa się w ramach planu planu reorganizacji działalności i będzie wymagała zgody odpowiednich interesariuszy oraz sądu upadłościowego" - zaznaczono w ogłoszeniu, zamieszczonym w serwisie Thai Aircraft Trading.

HS-TUE ma na swoim koncie 3691 cykli lotów i 30 600 godzin w powietrzu. HS-TUF zaliczył z kolei 3589 cykli lotów i prawie 30 tys. godzin w powietrzu. Cena wywoławcza nie jest podana, ale na pewno będzie dużo niższa od katalogowej, wynoszącej 390 mln dolarów. Według ekspertów szanse na ich sprzedaż są jednak marne. Jedyny używany A380 został bowiem nabyty przez Hi Fly od Singapore Airlines w 2018 roku. Jedyną szansą dla przewoźnika z Azji Południowo-Wschodniej wydaje się więc ekscentryczny i bardzo zamożny biznesmen, marzący o własnym Super Jumbo. Czy taki się znajdzie?

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Trwa wyprzedaż w Thai Airways. Można kupić kubki, pokrowce i... wykałaczki

Biznes i przemysł

Trwa wyprzedaż w Thai Airways. Można kupić kubki, pokrowce i... wykałaczki

Rafał Dybiński 13 listopada 2020

Thai Airways wyprzedają wszystkie Boeingi 747

Biznes i przemysł

Thai Airways wyprzedają wszystkie Boeingi 747

Emilia Derewienko 05 listopada 2020

Thai Airways zamkną swoje tanie linie, Thai Smile

Pasażer i linie lotnicze

Thai Airways zamkną swoje tanie linie, Thai Smile

Emilia Derewienko 27 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5