Partner serwisu
Biznes i przemysł

Stany Zjednoczone żegnają się z Jumbo Jetem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ yahoo

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Stany Zjednoczone żegnają się z Jumbo Jetem
fot. United Airlines
Boeing 747, czyli popularny Jumbo Jet, wkrótce zniknie z amerykańskiej przestrzeni powietrznej. Wycofują się z niego dwaj amerykańscy przewoźnicy – Delta Air Lines i United Airlines. Te ostatnie linie lotnicze dają swoim klientom możliwość pożegnania się z Królową Nieba przed jej emeryturą.

Ostatni lot Boeinga 747 w barwach United Airlines odbędzie się w piątek 28 lipca. Jumbo Jet wystartuje z lotniska Chicago O’Hare do San Francisco o godzinie 18:30, aby na miejscu być o 20:51. Na co dzień samoloty te są wykorzystywane wyłącznie do obsługi połączeń międzykontynentalnych, na trasach do Europy czy Azji.

Jak przekazał w wywiadzie dla Business Insider Oscar Munoz, prezes United Airlines, wycofanie Boeingów 747 z floty przewoźnika zostało podyktowane głównie wysokimi kosztami długoterminowej konserwacji starzejącej się konstrukcji tych maszyn. Wiele tras Boeingów 747 przejmie teraz nowa flota United Airlines, złożona z dwusilnikowych Boeingów 777-300ER.

Podobnie będzie w przypadku floty Delta Air Lines – w tych liniach lotniczych Jumbo Jety 747-400 zostaną zamienione na nowe Airbusy A350-900, przejęte po połączeniu Delty z Northwest Airlines w 2008 roku. Jak stwierdził Ed Bastian, prezes Delta Air Lines, oznaczać to będzie dla pasażerów nadejście nowych standardów, jeśli chodzi o komfort podróży. A350 rozpocznie loty dla Delty w październiku.

United Airlines były jednymi z największych użytkowników tej maszyny na świecie z liczbą 24 w swojej flocie. Największym użytkownikiem Boeinga 747 w historii, były nieistniejące już linie Pan American World Airways (Pan Am), mające w swojej flocie 72 sztuki tych samolotów.

Boeing 747, ustępując Airbusowi A380 i An-225, jest jednym z największych samolotów odrzutowych na świecie, mogącym zabrać na pokład, w zależności od wersji i konfiguracji, od 366 do 568 pasażerów. Istnieją także wersje cargo oraz półpasażerskie, zabierające na pokład duży ładunek i 220 pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5