Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

SpiceJet planują wznowić loty B737 MAX pod koniec marca


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-01-19 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SpiceJet planują wznowić loty B737 MAX pod koniec marca
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze SpiceJet planują wznowić loty boeingami 737 MAX do końca pierwszego kwartału bieżącego roku – poinformowała stacja "CNBC-TV18".
Indyjska Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego (DGCA) nie wydała jeszcze żadnych oficjalnych wytycznych w sprawie ponownej certyfikacji odrzutowca, który był uziemiony 20 miesięcy po katastrofach maszyn Lion Air i Ethiopian Airlines.

Według źródeł "CNBC-TV18" indyjski regulator nie będzie kierować się listopadową dyrektywą Federalnej Administracji Lotnictwa Stanów Zjednoczonych (FAA) i czeka aż Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) wyda stosowne zezwolenie. Regulator ze Starego Kontynentu opublikował pod koniec listopada tylko projekt dyrektywy recertyfikującej samolot producenta z Chicago.

DGCA planuje przeprowadzić jeszcze własne kontrole bezpieczeństwa, kiedy EASA pozwoli ostatecznie przewoźnikom na loty B737 MAX. Producent z Chicago w celu złagodzenia obaw indyjskiego regulatora, dotyczących szkolenia pilotów, zainstalował nawet w minionym roku w pobliżu Nowego Delhi symulator odrzutowca.

SpiceJet są jedynym operatorem pechowego samolotu w najludniejszym państwie Azji Południowej. Linie lotnicze z Indii posiadają aktualnie w swojej flocie trzynaście uziemionych B737 MAX-8. Kolejnych 129 maszyn tej wersji jest już zamówionych. Przewoźnik planuje mieć w sumie 155 takich samolotów.

Regularne rejsy B737 MAX wznowiły dotychczas brazylijskie linie lotnicze GOL (jako pierwsze) oraz Aeromexico, panamskie Copa Airlines, a także American Airlines. Wkrótce zrobią to również United Airlines i kanadyjskie WestJet. Żadnej procedury w tym kierunku nie wydała jeszcze chińska administracja lotnictwa cywilnego (CAAC) i nie wiadomo, czy w ogóle B737 MAX pojawią się znów w przestrzeni powietrznej Państwa Środka.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
SpiceJet uzyskały zezwolenie na loty z Indii do USA

Prawo i polityka

SpiceJet uzyskały zezwolenie na loty z Indii do USA

Rafał Dybiński 28 lipca 2020

SpiceJet nie zapłaci pilotom za kwiecień i maj

Biznes i przemysł

SpiceJet nie zapłaci pilotom za kwiecień i maj

Rafał Dybiński 03 maja 2020

Emirates i SpiceJet zawierają porozumienie code-share

Pasażer i linie lotnicze

Emirates i SpiceJet zawierają porozumienie code-share

inf. pras. oprac. ad 26 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5