Partner serwisu
Biznes i przemysł

Soboń: LOT musi prowadzić twarde rozmowy biznesowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/Polskie Radio/Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Soboń: LOT musi prowadzić twarde rozmowy biznesowe
fot. Steven Chan
– PLL LOT muszą prowadzić twarde rozmowy biznesowe. Ich efekt będzie analizowany, na ile potrzebna jest pomoc państwa – wyznał w czwartek wiceminister aktywów państwowych Artur Soboń. Zapewnił, że firma pozostanie narodowym przewoźnikiem.

Wiceszef MAP pytany na antenie Programu I Polskiego Radia o to, czy w związku z pandemią LOT będzie wymagał dokapitalizowania, podkreślił, że może zagwarantować, że LOT będzie "polską narodową marką, naszą polską linią lotniczą". "Z całą pewnością LOT jest i pozostanie narodowym przewoźnikiem, który realizuje swoje zadania, realizuje swój biznes, robi to z sukcesami" – powiedział Soboń.

Wiceminister wskazał, że LOT musi prowadzić "twarde rozmowy biznesowe i to robi". "Ich efekt potem będzie, oczywiście, analizowany przez nas, na ile potrzebna jest też pomoc państwa" – zaznaczył Soboń, dodając, że firma radzi sobie w ten sposób, że reorganizuje siatkę połączeń i renegocjuje swoje umowy.

Wiceszef MAP przypomniał, że LOT miał aspiracje budowy firmy o znaczeniu ponadlokalnym. "W połączeniu z Condorem byłaby to firma bardzo znacząca w tej części Europy, Europie Środkowo-Wschodniej; do siatki połączeń, którą znamy, doszłyby połączenia czarterowe. Tak się nie stało" – żałował. Dodał, że w wyniku epidemii, a zarazem konieczności zamknięcia ruchu lotniczego, LOT musi odbudować swoją pozycję. "Zrobi to z całą pewnością" - ocenił Soboń.

Polska Grupa Lotnicza, spółka w 100 proc. należąca do Skarbu Państwa, ogłosiła pod koniec stycznia podpisanie umowy przejęcia niemieckiej linii Condor. Transakcja miała być sfinalizowana do końca kwietnia 2020 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód organów antymonopolowych. W połowie kwietnia PGL poinformowała jednak o odstąpieniu od transakcji zakupu spółki.

Granice Polski z powodu pandemii koronawirusa były zamknięte od 15 marca. Na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z 16 czerwca w sprawie zakazów w ruchu lotniczym, od północy z 16 na 17 czerwca przestał obowiązywać zakaz wykonywania pasażerskich lotów międzynarodowych do i z Polski.

Polskie Linie Lotnicze LOT zapowiedziały pod koniec czerwca w ramach letniej siatki połączeń uruchomienie 130 połączeń do 36 najbardziej popularnych europejskich kurortów z dziesięciu krajowych portów lotniczych. Podróżni do tych miejsc będą mogli polecieć w lipcu i sierpniu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Pasażer i linie lotnicze

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Mateusz Kieruzal 10 lipca 2025

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Pasażer i linie lotnicze

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Mateusz Kieruzal 10 lipca 2025

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij