Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Sloty Alitalii na Heathrow wrócą do Etihadu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Sloty Alitalii na Heathrow wrócą do Etihadu
fot. Etihad Airways
Lukratywne sloty na lotnisku Londyn-Heathrow, będące w posiadaniu włoskich linii lotniczych – Alitalia, – które zakończyły swoją działalność, powrócą 27 marca 2022 roku do narodowej linii Zjednoczonych Emiratów Arabskich – Etihadu. Wszystkie 68 slotów (praw do startu i lądowania o konkretnej godzinie w porcie lotniczym) jest obecnie używanych jest przez nowego włoskiego przewoźnika – ITA Airways. Etihad wyleasingował sloty Alitalii w 2016 roku.

Lotniskowe sloty na Heathrow, za które linie lotnicze potrafią zapłacić nawet kilka milionów dolarów  (Oman Air w 2016 zapłacił grupie Air France-KLM aż 75 milionów dolarów, kiedy przewoźnik chciał otworzyć drugi dzienny rejs z Maskatu do Londynu), stracą ważność 29 października 2022 roku.

ITA Airways wykorzystuje obecnie sloty dla swoich rejsów z Rzymu-Fiumicino i Mediolanu-Malpensy do Londynu. Z Wiecznego Miasta przewoźnik wykonuje sześć lotów dziennie, a ze stolicy Lombardii − cztery operacje dziennie. Nowe włoskie linie dostały sloty „w spadku”, w momencie rozpoczęcia działalności, 15 października 2021 roku.

Przed wykupem w 2015 roku 49 proc. akcji w Alitalii przez Etihad, włoskie linie lotnicze miały własne pozwolenia na start i lądowanie na największym lotniku Anglii. Po zakończeniu transakcji sprzedaży swoich akcji, rozchwytywane sloty zostały przekazane linii z Abu Zabi, która w ramach leasingu zwrotnego udostępniła je Alitalii. Upadłe linie rocznie za używanie slotów płaciły  3,76 mln euro, co dawało ponad 10 tys. euro dziennie.

ITA Airways wnioskują o sloty

Nowy flagowy przewoźnik z Włoch może znaleźć się w trudnej sytuacji, kiedy sloty wrócą w posiadanie Etihad. ITA zawnioskowała do zarządcy ruchu lotniczego na lotnisku Heathrow o 98 tygodniowych slotów, gdyż chce wykonywać połączenie Rzym – Londyn aż osiem razy dziennie, a Mediolan – Londyn z częstotliwością sześciu lotów dziennie.

Jednakże władze Heathrow nie są skłonne przyznać tak wielu slotów nowo powstałym liniom. W zamian przewoźnik dostał propozycję wykorzystania 72 slotów Alitalii na lotnisku Londyn- City. Nie jest to jednak możliwe, gdyż przewoźnik operuje flotą airbusów A319 i A320, a na położonym w biznesowej części Londynu lotnisku, największym certyfikowanym do wykonywania operacji pasażerskim samolotem jest embraer E190 pierwszej i drugiej generacji.

Rozmowy ITA Airways z Etihadem trwają

Jest duża szansa, że obaj przewoźnicy dojdą do porozumienia w sprawie leasingu slotów dla włoskich linii. W ostatnim czasie ITA podpisała z Etihadem umowę code-share, która może pomóc w negocjacjach dotyczących slotów na londyńskim Heathrow. Z powodu pandemii najbardziej pożądane sloty lotniskowe na świecie straciły na wartości około 15 proc. Przed wybuchem pandemii Alitalia płaciła ponad 300 tys. euro miesięcznie z tytułu leasingu. Z powodu kryzysu, ITA może uzyskać mniejszą miesięczną opłatę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Emirates tworzą fundusz zrównoważonego rozwoju lotnictwa

Biznes i przemysł

Emirates tworzą fundusz zrównoważonego rozwoju lotnictwa

inf. pras. 14 maja 2023

TSUE: Pomoc publiczna dla Lufthansy nielegalna

Prawo i polityka

TSUE: Pomoc publiczna dla Lufthansy nielegalna

Łukasz Malinowski 12 maja 2023

Poważny konflikt lotniczy na linii Chiny-USA o przeloty nad Rosją

Prawo i polityka

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Etihad zaprezentował nowe fotele dla floty Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Etihad zaprezentował nowe fotele dla floty Dreamlinerów

Piotr Bożyk 03 maja 2023

Etihad stosował greenwashing

Biznes i przemysł

Etihad stosował greenwashing

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2023

Etihad Airways potwierdzają powrót airbusów A380

Pasażer i linie lotnicze

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Emirates tworzą fundusz zrównoważonego rozwoju lotnictwa

Biznes i przemysł

Emirates tworzą fundusz zrównoważonego rozwoju lotnictwa

inf. pras. 14 maja 2023

TSUE: Pomoc publiczna dla Lufthansy nielegalna

Prawo i polityka

TSUE: Pomoc publiczna dla Lufthansy nielegalna

Łukasz Malinowski 12 maja 2023

Poważny konflikt lotniczy na linii Chiny-USA o przeloty nad Rosją

Prawo i polityka

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Etihad zaprezentował nowe fotele dla floty Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Etihad zaprezentował nowe fotele dla floty Dreamlinerów

Piotr Bożyk 03 maja 2023

Etihad stosował greenwashing

Biznes i przemysł

Etihad stosował greenwashing

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2023

Etihad Airways potwierdzają powrót airbusów A380

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5