Irlandzki przewoźnik niskokosztowy przewiózł razem z Laudamotion 10,3 miliona pasażerów. Daje to 11-procentowy wzrost wobec stycznia 2018 roku.Ryanair Holdings PLC opublikował dzisiaj (4 lutego) styczniowe statystyki. W pierwszym miesiącu tego roku Ryanair miał 10 milionów klientów wobec 9,3 mln w styczniu zeszłego roku. Trzysta tysięcy pasażerów dołożył Laudamotion. Z końcem 2018 r. austriackie linie całkowicie przeszły w posiadanie Irlandczyków. Wcześniej Ryanair posiadał 75 procent udziałów w Laudamotion. Wraz z przejęciem przewoźnika Ryanair przedstawił plany zwiększenia jego floty do 30 airbusów A320 w sezonie letnim 2020.
LF (load-factor), tzw. wskaźnik wypełnienia wynosił w styczniu odpowiednio: 91 procent dla Ryanaira i 89 procent dla Laudamotion. Przewoźnicy wykonali w tym okresie ponad 58 000 lotów i udało im się uzyskać najwyższą punktualność (ponad 90 procent) spośród dużych linii lotniczych działający w Unii Europejskiej.
Ryanair spodziewa się obecnie w roku rozrachunkowym kończącym się 31 marca zysku netto 1,0-1,1 mld euro. Wcześniej szacował go na 1,1-1,2 mld euro, a przed październikowym obniżeniem prognozy na 1,23-1,35 mld euro. Największa europejska tania linia lotnicza tłumaczyła korektę prognozy niższymi raczej o 7 proc., niż wcześniej zakładane 2 proc., wpływami z biletów w sezonie zimowym.
W minionych dwunastu miesiącach z usług przewoźników skorzystało 139,2 mln podróżnych.