Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Ryanair: 737 MAX wrócą najpierw na brytyjskie trasy


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-01-08 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ryanair: 737 MAX wrócą najpierw na brytyjskie trasy
fot. Ryanair
Boeingi 737 MAX, należące do Ryanaira, wrócą na początek do obsługi pasażerów na trasach w Wielkiej Brytanii. Takie plany taniego przewoźnika ujawnił Eddie Wilson, prezes linii lotniczych z Irlandii, jednocześnie krytykując rząd z Zielonej Wyspy za powolne wdrażanie szczepionki przeciwko wirusowi COVID-19.
Odrzutowce producenta z Chicago, który musi zapłacić 2,5 mld dolarów kar i odszkodowań, pojawiły się już ponownie z pasażerami w przestrzeni powietrznej Brazylii, Meksyku, Stanów Zjednoczonych, a nawet Panamy i Kostaryki. Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zasygnalizowała również, że jest gotowa do drugiej certyfikacji uziemionego 20 miesięcy samolotu. Proces ma się zakończyć jeszcze przed upływem stycznia.

- Zrobimy to i początkowo rozmieścimy je na terenie Wielkiej Brytanii - ujawnił Wilson w rozmowie udzielonej stacji "Newstalk". Tani przewoźnik zamierza latem wdrożyć do rejsów od 30 do 40 boeingów 737 MAX.

Wilson nie szczędził gorzkich słów decydentom z Dublina, głównie za opieszałość w procesie wdrażania szczepień. - Dlaczego nie rozpoczęli tego wszystkiego wcześniej. Plan powinien być już gotowy w listopadzie. Czy dopiero jak dostanę samoloty z Seattle, to zapytam wszystkich w Ryanair, jak myślicie, co powinniśmy z nimi teraz robić? Nie, bo wiemy, gdzie zamierzamy je wdrożyć i na jakich trasach - podkreślił Wilson.

Ryanair zamówił w sumie 210 boeingów 737 MAX. Pierwsze zamówienia na 100 maszyn złożono jeszcze w 2014 roku. Kolejnych dziesięć dodano w 2017 roku, a następnych 25 w 2018 roku. Na początku grudnia ubiegłego roku uzupełniono zamówienie jeszcze o 75 odrzutowców. Linie lotnicze z Irlandii są pierwszym klientem wersji 737-8, która pozwoli na przewóz 197 pasażerów.

- Jak tylko wirus COVID-19 ustąpi, to Ryanair i nasze partnerskie lotniska w całej Europie, dzięki tym przyjaznym dla środowiska samolotom, szybko odzyskają utracony ruch, przywracając rozkłady lotów, pomagając jednocześnie krajom na kontynencie w procesie odbudowy branży turystycznej - zapewniał jeszcze pod koniec ubiegłego roku Michael O'Leary, szef przewoźnika z Zielonej Wyspy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5