Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

O’Leary: Dzięki nowym MAX-om wypełnimy lukę na rynku


Wstecz Dalej

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-12-09 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

O’Leary: Dzięki nowym MAX-om wypełnimy lukę na rynku
fot. Huy TranDo - Flickriver
Liczymy na wypełnienie luki na rynku, zwolnionej przez innych graczy – stwierdził prezes grupy Ryanair Michael O'Leary w przeprowadzonym przez Eurocontrol wywiadzie z serii „Hard Talk”. W ten sposób uzasadnił zakup kolejnych 75 Boeingów 737 MAX, mimo pandemii i spadku popytu na latanie. Ryanair zamierza też stopniowo zwiększać ofertowanie swoich maszyn.
Niezależnie od pandemii i mimo wywołanych przez nią gwałtownych wahań podaży miejsc Ryanair – w ocenie prezesa – potrzebuje nowych samolotów. Firma zamierza wejść na miejsce zwolnione na rynku przez inne linie. Tym właśnie uzasadnia zaskakującą dla wielu decyzję o zakupie kolejnych 75 maszyn Boeing 737 MAX, których poprzednio zamówił 135. Ich dostawy mają rozpocząć się na początku przyszłego roku – tak krótki termin jest możliwy, ponieważ część maszyn będzie egzemplarzami zamówionymi wcześniej przez inne linie lotnicze, które po marcowym zamknięciu nieba anulowały kontrakty (jak Norwegian Air czy Qatar). Ryanair liczy też na to, że trwający od kilku miesięcy spadek popytu na samoloty pozwoli uzyskać korzystniejszą cenę podczas ustalania szczegółów zamówienia.

Według prezesa zaletą tego modelu Boeinga są – między innymi – komfortowe warunki podróżowania. Z drugiej strony zwiększona o 8 w stosunku do typu 737-800 liczba foteli (197) ma pozwolić na ograniczenie ilości paliwa zużywanego w przeliczeniu na pasażera, co – jak twierdzi O'Leary – przyczyni się do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. – O 4% więcej pasażerów na pokładzie oznacza o 16% mniejszą emisję gazów cieplarnianych, potrzebną do przewiezienia jednej osoby. Jestem za redukcją wpływu na środowisko, możliwą także m. in. poprzez eliminację opóźnień i poprawę wydajności – stwierdził prezes. Kolejny model, który Ryanair zamierza wprowadzić do eksploatacji w roku 2025 – 737 MAX 10 – ma mieć możliwość przewożenia aż 240 pasażerów, co jednak może negatywnie odbić się właśnie na komforcie.

Prezes Ryanaira oczekuje, że uziemienie MAX-ów w Europie zakończy się w ciągu kilku miesięcy (EASA zapowiadała wydanie odpowiedniego dokumentu w styczniu). – Oczekujemy, że ich przywrócenie do eksploatacji będzie możliwe wiosną przyszłego roku – deklaruje O'Leary. Jak informuje, przewoźnik uruchomił już ponownie symulatory tych maszyn w celu doszkolenia pilotów.

Boeingi 737 MAX zostały uziemione na całym świecie 12 marca 2019 r., dwa dni po katastrofie egzemplarza należącego do Ethiopian Airlines. Wraz ze wcześniejszą o kilka miesięcy katastrofą maszyny Lion Air w Indonezji zginęło łącznie 346 osób. Za przyczynę obu tragedii uznano błędy oprogramowania komputera kontroli lotów, które zostały już usunięte przez producenta. W wyniku problemów z tym modelem maszyny rok 2019 był pierwszym od 18 lat, który przyniósł Boeingowi straty (ok. 2,35 mld dolarów).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair: Z Poznania do Wenecji od marca 2021 roku

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Poznania do Wenecji od marca 2021 roku

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

Wyrok TSUE: Będzie łatwiej o odszkodowanie za opóźniony lot Ryanaira

Prawo i polityka

Wyrok TSUE: Będzie łatwiej o odszkodowanie za opóźniony lot Ryanaira

Redakcja/inf. pras. 07 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5