Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Rolls-Royce: Problemy z silnikami Trent dla A350-900. Możliwe pęknięcia łopat


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-08-11 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Financial Times

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rolls-Royce: Problemy z silnikami Trent dla A350-900. Możliwe pęknięcia łopat
fot. Piotr Bożyk
Operatorzy airbusów A350-900 zostali poinformowani o pęknięciach na łopatach silnika Trent XWB-84. Producent silników, Rolls-Royce, stara się uspokoić linie lotnicze i inwestorów. Firma zmagała się dotychczas z problemami dotykającymi części innego szerokokadłubowego samolotu.
Rolls-Royce doświadczył wcześniej uszczerbku na finansach i reputacji z powodu wielu problemów z silnikami Trent dla boeingów 787 Dreamliner. Tym razem awaria dotyczy tej samej części tylko dla airbusów A350-900.

Podczas gdy Rolls-Royce twierdzi, że jest za wcześnie, aby zidentyfikować pierwotną przyczynę niższej trwałości, Frank Haselbach, główny inżynier ds. programów dużych silników, twierdzi, że jest „całkiem przekonany”, iż problemy Trent XWB-84 oraz Trent 1000 nie są ze sobą związane. Jak mówi, problem został wykryty podczas rutynowych przeglądów silników z 2300-3400 cyklami, które są użytkowane od czterech do pięciu lat.

Normalnie producent oczekiwał, że komponent będzie miał dwukrotnie dłuższą żywotność. Pęknięcia łopat na skutek zużycia stwierdzono w około jednej piątej uszkodzonych silników – twierdzi Haselbach. W każdym przypadku jedno lub dwa ostrza były pęknięte. – Jest to coś, czego nie spodziewaliśmy się odkryć. Mimo to cieszymy się, że znaleźliśmy problem, zanim on znalazł nas – dodaje.

Rolls-Royce na razie odmawia ujawnienia swoich szacunków, dotyczących prawdopodobnego wpływu tej sprawy na finanse firmy. Hasselbach stwierdza jednak, że RR nie „uważa go za istotny”. Operatorzy samolotów A350 zostali poinformowani o potrzebie zaostrzenia kontroli silników, a sam Haselbach twierdzi, że proces trwa od 30 do 60 minut i można go zakończyć bez konieczności zdejmowania silnika.

Firma nie spodziewa się powtórki z awarii silników Trent 1000, kiedy to uziemione zostały samoloty B787 wyposażone w te części. Sytuacja ta została ostatecznie rozwiązana dopiero w pierwszych miesiącach tego roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rolls-Royce z pożyczką w wysokości 2 miliardów funtów

Biznes i przemysł

Rolls-Royce z pożyczką w wysokości 2 miliardów funtów

Emilia Derewienko 10 lipca 2020

Koronawirus. Wielka Brytania wesprze pracowników Rolls-Royce’a

Biznes i przemysł

Koronawirus. Wielka Brytania wesprze pracowników Rolls-Royce’a

Emilia Derewienko 21 maja 2020

Koronawirus. Rolls-Royce zwolni 8 tysięcy pracowników

Biznes i przemysł

Koronawirus. Rolls-Royce zwolni 8 tysięcy pracowników

Emilia Derewienko 04 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5