Narodowe linie lotnicze Australii przygotowują się do zastąpienia swoich boeingów 747-400 boeingami 787-9. Przewoźnik pracuje również nad bezpośrednim połączeniem Sydney z Londynem. Do obsługi tej trasy wybrana zostanie maszyna Boeinga lub Airbusa.
„Przemeblowanie” floty
Qantas ma obecnie w swojej flocie osiem 787-9 Dreamliner. Sześć kolejnych maszyn tego typu zostanie dostarczona do końca 2020 roku. Zastąpią one siedem 747-400, które dalej służą we flocie przewoźnika z Antypodów. Obsługują one trasy z Sydney do Honolulu, Johannesburga, San Francisco, Santiago i Tokio.
Oprócz szerokokadłubowych samolotów Boeinga Qantas ma w swojej flocie dwanaście airbusów A380-800, ale są w trakcie zmiany konfiguracji. – Zmieniamy konfigurację A380. Zajmie to rok. Jesteśmy zobowiązani do obsługi „Superjumbo” jeszcze przez dziesięć lat – powiedział dyrektor generalny Qantas Alan Joyce w zeszłym tygodniu na dorocznym spotkaniu IATA w Seulu.
A380 firmy Qantas mają średnio 9,8 lat i latają pomiędzy Sydney a Dallas, London Heathrow (przez Singapore Changi) i Los Angeles, a także z Melbourne Tullamarine do Los Angeles oraz Singapuru. Flota dalekiego zasięgu obejmuje również osiemnaście starszych samolotów airbus A330-200 i dziesięć A330-300.
„Wschód słońca”
Qantas pracuje obecnie nas realizacją przedsięwzięcia „Project Sunrise”. To ambitny plan, którego celem są loty bez międzylądowania na linii Sydney a Londynem. Jednak, aby to osiągnąć, Qantas będzie potrzebował nowego samolotu o bardzo dużym zasięgu.
Dzisiaj samoloty obsługujące tę trasę byłby w stanie latać do Londynu z zachodniego wybrzeża Australii. Żeby jednak dostać się do stolicy Wielkiej Brytanii z Sydney, muszą tankować w Singapurze lub Bangkoku. W 2018 r. Qantas rozpoczął rozmowy z Airbusem i Boeingiem na temat możliwości technicznych airbusa A350 i boeinga 777X. Stwierdzono, że z A350 i 777X umożliwia loty z Sydney a Nowym Jorkiem, ale konieczne są dalsze prace, by wydłużyć pokonanie dystansu z najludniejszego miasta Australii do Londynu.
Qantas przesłał pytanie ofertowe zarówno do Airbusa, jak i Boeinga, dotyczące potencjalnej umowy, w tym między innymi ceny, wydajności i szczegółów dotyczących terminów dostaw. Przewiduje się, że australijski przewoźnik ogłosi, z kim podpisze umowę, do końca 2022 r. lub na początku następnego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.