Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Qantas: Odroczenie zamówienia A350-1000

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ simpleflying.com

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Qantas: Odroczenie zamówienia A350-1000
Fot. Airbus Media
Australijski przewoźnik chce odroczyć dostawę 12 samolotów z rodziny A350. Powód? Jak nietrudno się domyślić – koronawirus. Linia twierdzi, że jak wszyscy nie jest pewna swoich przyszłych wyników finansowych. W związku z tym Qantas nie chce podejmować „niemądrych decyzji”.

Przewoźnik z Antypodów boryka się ze skutkami epidemii wirusa z Wuhan oficjalnie zwanego COVID-2019. Uziemiono większość A380, zawieszono usługę lotów Sydney – Singapur – Londyn (zamiast tego kieruje ją przez Perth). To z kolei powoduje, że trzeba ciąć koszty. Część personelu jest już na bezpłatnych urlopach, w najbliższym czasie nie ma co liczyć na premie, a kadra kierownicza zmniejszyła swoje pensje. Dyrektor generalny grupy Qantas Alan Joyce nie będzie pobierać wynagrodzenia do lipca 2020 r.

W takiej sytuacji firma szuka oszczędności również w zamówieniach. – Wolelibyśmy poczekać, aż problem koronawirusa zniknie, zanim ostatecznie złożymy zamówienie na samolot A350 – wyjaśniła Joyce w Australian Business Traveller – Nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi od Airbusa, ale mam nadzieję, że producent wyjdzie nam naprzeciw – dodał CEO.

Od końca 2017 r. wiadomo, że Qantas pracuje nad realizacją przedsięwzięcia nazwanego „Project Sunrise”. To ambitny plan, którego celem są ultradalekie loty z Sydney i Melbourne do Londynu i Nowego Jorku. Jednak, aby to osiągnąć, Qantas będzie potrzebował nowego samolotu o bardzo dużym zasięgu. W związku z tym już w 2018 r. przewoźnik rozpoczął rozmowy z Airbusem i Boeingiem na temat możliwości technicznych airbusa A350 i boeinga 777X. Ostatecznie zdecydowano się na produkt europejskiego konsorcjum.  

Koszt zamówienia 12 sztuk A350-1000 to około 4 mld dolarów. Obecnie to pieniądze, których po prostu Qantas może nie być w stanie wydać. Pierwotnie ustalono, że linia miała się zdecydować na zakup do końca marca tego roku. Inaczej Airbus nie byłby w stanie szybko zrealizować zamówienia, a na tym zależało Australijczykom. Jednak w grudniu zeszłego roku, gdy podpisywano porozumienie, nikt nie spodziewał się sytuacji epidemii, która wpędza w kryzys branżę lotniczą, a bardzo możliwe, że i całą światową gospodarkę. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa wprowadza ekotaryfy na dalekich lotach

Biznes i przemysł

Lufthansa wprowadza ekotaryfy na dalekich lotach

Mateusz Kieruzal 30 listopada 2023

Ferrovial sprzedaje udziały w Heathrow

Biznes i przemysł

Bank Światowy sfinansuje restrukturyzację Madagascar Airlines

Prawo i polityka

Zobacz również:

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

Biznes i przemysł

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

inf. pras. 29 listopada 2023

Jet2 wykorzystuje opcje na 12 airbusów A321neo

Biznes i przemysł

Jet2 wykorzystuje opcje na 12 airbusów A321neo

Piotr Bożyk 26 listopada 2023

Qantas reformuje flotę. Poszukiwania maszyny dla połączenia Sydney – Londyn

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Lufthansa wprowadza ekotaryfy na dalekich lotach

Biznes i przemysł

Lufthansa wprowadza ekotaryfy na dalekich lotach

Mateusz Kieruzal 30 listopada 2023

Ferrovial sprzedaje udziały w Heathrow

Biznes i przemysł

Bank Światowy sfinansuje restrukturyzację Madagascar Airlines

Prawo i polityka

Zobacz również:

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

Biznes i przemysł

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

inf. pras. 29 listopada 2023

Jet2 wykorzystuje opcje na 12 airbusów A321neo

Biznes i przemysł

Jet2 wykorzystuje opcje na 12 airbusów A321neo

Piotr Bożyk 26 listopada 2023

Qantas reformuje flotę. Poszukiwania maszyny dla połączenia Sydney – Londyn

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5