Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

PPL powraca z propozycją zniesienia jednomyślności w Modlinie


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-02-26 14:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PPL powraca z propozycją zniesienia jednomyślności w Modlinie
fot. Port Lotniczy Warszawa-Modlin
Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze ponowiło propozycję dla pozostałych udziałowców lotniska w Modlinie o zmianę w sposobie podejmowania decyzji. Obowiązującą dotychczas w głosowaniach zasadę jednomyślności, miałaby zastąpić zasada większości bezwzględnej na zasadach opisanych w kodeksie spółek handlowych. Nie oznacza to jednak, że spółka chce inwestować w Modlin.
Zdaniem „Portów Lotniczych”, które jako jeden z czterech akcjonariuszy posiadają 28,87 proc. udziałów w spółce, pozwoli to „odblokować proces decyzyjny, przyczyni się też do samodzielnego, pozbawionego presji aktualnej sytuacji zajmowania swobodnego stanowiska zarówno przez wspólników, jak też członków zarządu i rady nadzorczej”.

Jak tłumaczy spółka, po zniesieniu jednomyślności na rzecz zwykłej większości głosów zgodnie z zasadami kodeksu spółek handlowych, PPL na najbliższym NZW zwołanym na dzień 5 marca będzie mógł głosować „przeciwko dalszemu zadłużaniu portu, a jednocześnie głos PPL nie będzie mógł być traktowany jako głos blokujący”.

Jednak niewielkie są szanse na to, aby spółka, będąca również właścicielem większości portów lotniczych w Polsce i Lotniska Chopina, chciała inwestować w podwarszawskie lotnisko. Jak czytamy w komunikacie, „w ocenie PPL-u głosowanie za zwiększaniem i tak już mocno zadłużonego portu, szczególnie w sytuacji, gdy już obecnie portu nie stać na spłatę bieżących zobowiązań z tytułu wyemitowanych obligacji (od 2018 roku spłaca je Marszałek Województwa Mazowieckiego), (…) nie rozwiązuje, a jedynie odracza w czasie i potęguje problemy finansowe MPL, a płatnikami całości poręczonej kwoty mogą wówczas zostać podatnicy Mazowsza”. Spółka dodaje, że na dzień dzisiejszy kwota spłaconych przez Województwo obligacji wynosi 11,03 mln zł.

Sytuacja w Modlinie jest patowa. PPL konsekwentnie nie zgadza się na zaciągnięcie kredytu, niezbędnego dla rozwoju lotniska. Port, aby się rozwijać, potrzebuje przede wszystkim rozbudowy terminala pasażerskiego oraz innych inwestycji infrastrukturalnych. Aby przełamać impas, gotowość na wykupienie od PPL-u aktywów lotniska w Modlinie zadeklarował marszałek województwa mazowieckiego, Adam Struzik. Mazowsze będzie chciało również włączyć w zakup udziałów miasto stołeczne Warszawa. Propozycja Województwa ma zostać przedstawiona PPL-owi podczas najbliższego zgromadzenia – 5 marca. Tego samego, podczas którego PPL planuje przedstawić propozycję zniesienia jednomyślności głosów.

PPL w komunikacie wysłanym do mediów przypomina, iż w grudniu 2016 r. zaproponował podwyższenie kapitału zakładowego MPL o kwotę co najmniej 136 mln zł w połączeniu z propozycją zmian do umowy spółki, pozwalającą PPL na przejęcie portu i zmianę jego modelu biznesowego. Wtedy taką propozycję zablokowali udziałowcy samorządowi, proponując jako alternatywę dalsze zadłużanie portu. Dodatkowo, złożona przez PPL już raz w kwietniu 2018 r. propozycja zniesienia jednomyślności została również odrzucona przez Marszałka Struzika, gdyż po jej zniesieniu Marszałek nie byłby w stanie przypisywać PPL blokowania dalszego rozwoju Modlina rozumianego jako jego dalsze zadłużanie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Struzik: Mieszkańcy Mazowsza nie dopłacają do lotniska w Modlinie

Prawo i polityka

Struzik: Mieszkańcy Mazowsza nie dopłacają do lotniska w Modlinie

Emilia Derewienko 21 lutego 2019

Adam Struzik deklaruje: Chcemy kupić udziały PPL-u w Modlinie (AKTUALIZACJA)

Infrastruktura i lotniska

Adam Struzik deklaruje: Chcemy kupić udziały PPL-u w Modlinie (AKTUALIZACJA)

Emilia Derewienko 19 lutego 2019

Szpikowski: Cała prawda o lotnisku w Modlinie

Prawo i polityka

Szpikowski: Cała prawda o lotnisku w Modlinie

Aleksander Domański 15 lutego 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5