Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Adam Struzik deklaruje: Chcemy kupić udziały PPL-u w Modlinie (AKTUALIZACJA)


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-02-19 14:18
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Adam Struzik deklaruje: Chcemy kupić udziały PPL-u w Modlinie (AKTUALIZACJA)
fot. Port Lotniczy Warszawa/Modlin
– Jesteśmy zainteresowani przejęciem udziałów w Porcie Lotniczym Modlin i gotowi na najbliższym zgromadzeniu wspólników zadeklarować nabycie udziałów. Taką możliwością chcemy zainteresować również władze miasta stołecznego Warszawy – zadeklarował podczas dzisiejszej konferencji prasowej Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
– W ostatnim czasie jesteśmy świadkami różnych konferencji z udziałem prezesa PPL-u, Mariusza Szpikowskiego. Niezależnie od wielkomocarstwowych planów budowy CPK i deklaracji inwestycji w Radomiu, uważamy, że Modlin powinien istnieć i się rozwijać. Ten port będzie miastu i regionowi potrzebny jeszcze przez dziesięciolecia – mówił podczas konferencji prasowej marszałek województwa mazowieckiego, Adam Struzik. W ubiegłym roku Modlin obsłużył 3 mln pasażerów, z podwarszawskiego portu można udać się do 49 destynacji.

Mazowsze chce kupić udziały, kwota nieznana


Jak dodał marszałek, w obliczu inercji wokół rozwoju lotniska w Modlinie, Mazowsze będzie chciało przejąć aktywa PPL-u, który ten rozwój blokuje. – Jesteśmy zainteresowani przejęciem udziałów w Porcie Lotniczym Modlin i gotowi na najbliższym zgromadzeniu wspólników zadeklarować, że zainteresowanie nabyciem udziałów. Taką możliwością chcemy zainteresować również władze miasta stołecznego Warszawy – mówił Adam Struzik.

Nieznana jest natomiast kwota, którą Mazowsze jest w stanie przeznaczyć na zakup udziałów. – Ta kwota będzie zależała od wyceny, dzisiaj nie możemy jej dokładnie określić. Oczywiście te pieniądze będą pochodziły z naszego budżetu. Będziemy chcieli zainteresować władze Warszawy, aby weszły do spółki, łatwiej by nam było unieść ciężar finansowy. Chcemy propozycję przedstawić 5 marca na najbliższym walnym zebraniu wspólników – dodał Struzik.

– Wyrażamy zainteresowanie rozmowami z Urzędem Marszałkowskim – powiedział w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy Kamil Dąbrowa, rzecznik Urzędu Miasta. Nadmienił, że należy to rozumieć jako deklarację chęci przystąpienia do rozmów, a nie deklarację udziału w konsorcjum. – Wszystko będzie zależało od kwoty – podsumował.

PPL winduje Radom

Podczas gdy PPL ogłasza kolejne przetargi na modernizację Portu Lotniczego Radom, przygotowując lotnisko do przejęcia tanich linii z Chopina, otwarta pozostaje kwestia rozbudowy Portu Lotniczego Warszawa/Modlin. Obiekt aby przyjmować kolejnych pasażerów i nowe linie lotnicze pilnie potrzebuje nowych inwestycji, niestety konflikt właścicielski skutecznie uniemożliwia przełamanie rozwojowego impasu lotniska.

Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze, zarządca większości lotnisk w Polsce, jest właścicielem 30 proc. udziałów w Modlinie. Prezes spółki, Mariusz Szpikowski, uważa, że lotnisko jest źle zarządzane i generuje straty. Szef PPL-u wskazuje, że port zarabiający z opłat lotniskowych 5 zł na pasażerze, podczas gdy inne lotniska zyskują kilkadziesiąt złotych na każdego pasażera, swoje dochody generuje na „niezdrowych” zyskach pozalotniczych.

Po wielomiesięcznych rozmowach w Modlinie ostatnio rozpoczęła się procedura Due diligence, czyli analiza dochodowości przedsiębiorstwa. Zarząd podwarszawskiego lotniska twierdzi, że PPL zwlekał z tym celowo, aby wykazać niższą wartość portu lotniczego Modlin, pozbawionego inwestycji.

Modlin potrzebuje zwłaszcza rozbudowy terminala. Władze lotniska, z powodu milczenia PPL-u, zadecydowały o postawieniu „terminala tymczasowego”. Jak się jednak okazuje, i ta inwestycja wymaga zgody spółki. Projekt rozbudowy pasa startowego również stoi w miejscu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Szpikowski: Cała prawda o lotnisku w Modlinie

Prawo i polityka

Szpikowski: Cała prawda o lotnisku w Modlinie

Aleksander Domański 15 lutego 2019

Due diligence w Modlinie. Konflikt właścicielski narasta

Infrastruktura i lotniska

Due diligence w Modlinie. Konflikt właścicielski narasta

Emilia Derewienko 12 lutego 2019

Kolej do Modlina: Przetarg w trzecim kwartale 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Kolej do Modlina: Przetarg w trzecim kwartale 2019 roku

Emilia Derewienko 11 lutego 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5