Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Malepszak: Rozwój sieci kolejowej w ramach CPK da nowy impuls dla rozwoju przewozów


Wstecz Dalej

Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2019-02-06 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Program CPK zakłada budowę 1300 km nowych linii kolejowych. – Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania planu, który zostanie zawarty w programie wieloletnim – mówi Piotr Malepszak, odpowiedzialny w spółce Centralny Port Komunikacyjny za budowę infrastruktury kolejowej i drogowej.
Jak przypomina Piotr Malepszak, członek zarządu spółki Centralny Port Komunikacyjny, na koniec 2018 roku w Polsce łączna długość nowych dróg ekspresowych i autostrad wybudowanych po 1989 roku przekroczyła 3700 kilometrów. – Jeśli chcemy realnie myśleć o rozwoju kolei i zwiększyć udział tego transportu w łącznej liczbie przewożonych towarów i osób, to musimy myśleć o nowej infrastrukturze kolejowej – podkreśla.

Nowe linie kolejowe muszą, po pierwsze, scalić kolejową sieć komunikacyjną, w której kształcie wciąż są zaległości sięgające czasów zaborów. – Rozwój sieci da nowy impuls dla przewozów zarówno dalekobieżnych, jak i aglomeracyjnych, i regionalnych – mówi członek zarządu CPK. Nowe linie to także separacja ruchu kolejowego dla pociągów towarowych, co ułatwi logistykę i umożliwi podniesienie prędkości handlowej pociągów.

Program CPK zakłada budowę 1300 km nowych linii kolejowych. – Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania planu, który zostanie zawarty w programie wieloletnim – informuje Malepszak. To kluczowy element, pozwalający myśleć o wzroście udziału kolei w rynku przewozów. Nie można też zapominać o późniejszym właściwym utrzymaniu infrastruktury kolejowej, która zostanie zbudowana lub zmodernizowana.

Na rozbudowę sieci kolejowej przebiegającej przez CPK potrzeba ok. 40 mld zł. Rząd zakłada, że zatwierdzone projekty będą dofinansowane głównie ze środków unijnych. – Inwestycje w węzeł kolejowy CPK oraz linie Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław oraz linia Łódź – Poznań znalazły się w projekcie nowego rozporządzenia UE dotyczącego instrumentu Łącząc Europę (tzw. Conecting Europe Facility”) – mówił pełnomocnik ds. budowy CPK, Mikołaj Wild.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Prezes Pesy popiera budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego

Infrastruktura i lotniska

Prezes Pesy popiera budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego

Jakub Madrjas 04 lutego 2019

CPK: Rewolucja w transporcie

Infrastruktura i lotniska

CPK: Rewolucja w transporcie

Aleksander Domański 28 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5