Pełnomocnik CPK: Mamy 100-lecie niepodległości, a kolej pod zaborami - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Pełnomocnik CPK: Mamy 100-lecie niepodległości, a kolej pod zaborami


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-08-09 11:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pełnomocnik CPK: Mamy 100-lecie niepodległości, a kolej pod zaborami
fot. Michael Gaida, Pixabay
– CPK to nie jest inwestycja, która odbiega skalą od innych projektów, realizowanych przez państwo polskie. Roczny koszt programu 500+ to 25 mld zł. To jest półtora roku obowiązywania 500+ w rozbiciu na 9 lat – mówił o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild, pełnomocnik ds. budowy megalotniska.
Nowe lotnisko jest koniecznością, aby przejąć ruch z Lotniska Chopina, a ten w Polsce rośnie w zawrotnym tempie – uważa pełnomocnik ds. budowy megalotniska, Mikołaj Wild. – Rozbudowa sieci kolejowej jest również koniecznością. Chcemy dać potężny impuls dla rozwoju Łodzi i obszarów między tym miastem a Warszawą – mówił o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Port Solidarność ma powstać w 2027 roku, ale nie jest tajemnicą, że samo lotnisko nie ma racji bytu bez rozbudowanej i zmodernizowanej sieci kolejowej. A ta, według pełnomocnika ds. inwestycji pozostawia wciąż wiele do życzenia. – W tym roku celebrujemy 100-lecie odzyskania niepodległości, ale jeśli chodzi o układ sieci kolejowych – jesteśmy dalej pod rozbiorami. Mamy systemy kolejowe trzech nieistniejących imperiów: Prus, Cesarstwa Rosyjskiego i Austrii – trzeba to zintegrować – stwierdził w rozmowie z Impact TV LIVE wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.

Jego wizja powstania megalotniska wiążę się nierozerwalnie z rozbudową sieci kolei; jak mówi – na niektórych odcinkach sieci kolejowej, będziemy podróżować dwukrotnie szybciej. – Odprawa bagażowa mogłaby być realizowana na Dworcu Centralnym, po tym – skorzystanie z pociągu klasy Pendolino, który w 15 minut dowiezie pasażerów do Portu Solidarność. Tam pozostaje już tylko rozkoszowanie się centrum rozrywkowym na lotnisku – kontynuował pełnomocnik projektu. Przypomniał, że w Niemczech odprawa bagażowa w pociągu jest z powodzeniem realizowana, dzięki współpracy z niemieckimi kolejami Deutsche Bahn.

Lotnisko w Baranowie nie jest nadzieją wyłącznie dla kolei, jak stwierdził Mikołaj Wild, znajdzie się miejsce również na wdrożenie hyperloopa. Nie musielibyśmy na niego czekać długo. – To jest wyzwanie projektowe. Ma potencjał do wprowadzenia w Polsce, może wejść do użytku w ciągu 15 lat – dodał.

Zapytany o kapitał inwestycji, wiceminister stwierdził, że decyzja Unii Europejskiej o niefinansowaniu CPK „nie jest kategoryczna”. – CPK to nie jest inwestycja, która odbiega skalą od innych projektów, realizowanych przez państwo polskie. Roczny koszt programu 500+ to 25 mld zł. To jest półtora roku obowiązywania 500+ w rozbiciu na 9 lat – mówił pełnomocnik Wild.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates: Kibicujemy Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (cz. 2)

Infrastruktura i lotniska

Emirates: Kibicujemy Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (cz. 2)

Łukasz Malinowski 04 sierpnia 2018

CPK to nie koniec hoteli na Okęciu

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie koniec hoteli na Okęciu

Łukasz Malinowski 31 lipca 2018

CPK wpływa na plan modernizacji linii 277. Będą dwa tory i 160/km/h

Infrastruktura i lotniska

CPK wpływa na plan modernizacji linii 277. Będą dwa tory i 160/km/h

Michał Szymajda 26 lipca 2018

 

Lotnictwo szansą Podkarpacia?

Biznes i przemysł

Lotnictwo szansą Podkarpacia?

14 sierpnia 2018

Kongres Rynku Lotniczego już za miesiąc

Pasażer i linie lotnicze

Kongres Rynku Lotniczego już za miesiąc

14 sierpnia 2018

IATA: W czerwcu wzrósł popyt na przewozy lotnicze

Pasażer i linie lotnicze

IATA: W czerwcu wzrósł popyt na przewozy lotnicze

13 sierpnia 2018

Lotnisko Heathrow: Linie lotnicze skarżą się na opóźnienia

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Heathrow: Linie lotnicze skarżą się na opóźnienia

13 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS