Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Pierwszy samolot ze specjalnym malowaniem nowej włoskiej linii ITA


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-10-15 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy samolot ze specjalnym malowaniem nowej włoskiej linii ITA
Fot. Adrian Kissane
Pierwszy samolot, którym Italia Trasporto Aereo (ITA) zamierza wystartować dziś (15 października) posiada specjalne malowanie. Widać to nie tylko po pierwszej reklamie telewizyjnej nowej firmy, która zajmie miejsce Alitalii, ale także po grafice na oficjalnej stronie internetowej oraz i zdjęciu pochodzącym z lotniska w Shannon gdzie maszyna została pomalowana.
Na kadłubie airbusa A320 o rejestracji EI-EIB, używanego do niedawna przez Alitalię, pojawił się duży trójkolorowy napis w języku angielskim "Born in 2021", czyli urodzony w 2021 r., a na wysokości kokpitu możemy przeczytać napis "operated by ITA" czyli samolot obsługiwany przez linię ITA, zastępującą Alitalię, która wczoraj wykonała swoje ostatnie loty o czym pisaliśmy w artykule "Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach".

Flota

Nie wszystkie samoloty we flocie ITA, składającej się początkowo z 52 maszyn przejętych od Alitalii, będą miały to samo specjalne malowanie. Jednak nadal nie ma pewności co do nazwy, która będzie widniała na pozostałych odrzutowcach, ponieważ marka Alitalia jest przedmiotem przetargu publicznego, w którym pierwsza aukcja zakończyła się niepowodzeniem. 290 mln euro zostało uznane za zbyt wysoką kwotę nawet przez najwyższe kierownictwo nowej spółki i rozpoczęto drugi etap, z jeszcze niższymi ofertami, który może doprowadzić do ostatniego etapu postępowania tj. bezpośrednich negocjacji komisarzy.

Nowe przedsiębiorstwo

Start nowej spółki, który następuje 15 października br., to wyścig z czasem. Źródła ministerialne wyjaśniły dziennikowi Corriere Della Sera, że wciąż jest szereg biurokratycznych kroków niezbędnych do rozpoczęcia działalności. W tle także nadal istnieją napięcia społeczne i związkowe. Jak wiadomo, ITA planuje rozpocząć działalność z 2,8 tys. pracownikami, w większości wybranymi spośród pracowników Alitalii. Ale co najmniej 7,4 tys. pracowników pozostałoby w starej firmie z funduszem zwolnień do 2022 r., podczas gdy trwają prace nad przedłużeniem go do 2023 i być może nawet i do 2025 r.

Przyszłe sojusze

Innym tematem dla ITA są loty międzykontynentalne, które rozpoczną się w listopadzie, z Rzymu do Nowego Jorku i póki co brak jasnych informacji o sojuszu w jakim może pojawić się nowy przewoźnik. Do tej pory Alitalia był w SkyTeam.

- Będą tymczasowe sojusze ogłosimy je w dniu startu, podpisujemy też umowy codeshare. Do tego dochodzi kwestia długoterminowego sojuszu i o tym myślimy - mówi Fabio Lazzerini.

W tym wyścigu sojusze są dwa: Delta Air Lines i Air France-KLM z jednej strony (SkyTeam) oraz grupa Lufthansy w tandemie z United Airlines (Star Alliance). Według informacji ITA chciałaby zdecydować się na nowy sojusz w pierwszym kwartale 2022 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Avgeek 14 października 2021

Nie było chętnych na zakup marki Alitalia

Pasażer i linie lotnicze

Nie było chętnych na zakup marki Alitalia

Avgeek 06 października 2021

ITA zapewni lotniskom na Sardynii rejsy do Rzymu i Mediolanu

Pasażer i linie lotnicze

ITA zapewni lotniskom na Sardynii rejsy do Rzymu i Mediolanu

Rafał Dybiński 04 października 2021

 

Wagony pocztowe raczej nie wrócą

Biznes i przemysł

Wagony pocztowe raczej nie wrócą

31 października 2021

PAŻP wśród liderów nowych rozwiązań w lotnictwie

Infrastruktura i lotniska

PAŻP wśród liderów nowych rozwiązań w lotnictwie

31 października 2021

Czy w 2023 roku zabraknie zawodowych pilotów liniowych?

Biznes i przemysł

Czy w 2023 roku zabraknie zawodowych pilotów liniowych?

31 października 2021

Pendolino ED250-001 wróciło na testy do Niemiec

Pasażer i linie lotnicze

Pendolino ED250-001 wróciło na testy do Niemiec

30 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5