Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Italia Trasporto Aereo (ITA) podjęła decyzje flotowe i stawia na nowe airbusy


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-10-03 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Italia Trasporto Aereo (ITA) podjęła decyzje flotowe i stawia na nowe airbusy
fot. Piotr Bożyk
Firma Air Lease Corporation (ALC) ogłosiła w czwartek (30 września), że Italia Trasporto Aereo (ITA), nowa narodowa linia Włoch, zgodziła się na leasing długoterminowy 31 nowych samolotów od A220 przez rodzinę A320neo kończąc na A330-900neo z portfela zamówień ALC w Airbusie. Ponadto ITA podpisała także wstępną umowę z Airbusem na mocy której zamówi 28 nowych samolotów tego producenta.
ALC dostarczy ITA 31 nowych maszyn

Wśród 31 nowych i leasingowanych samolotów od ALC znajduje się: 15 A220, dwa A320neo, dziewięć A321neos i pięć A330-900neo z portfela zamówień ALC w Airbusie. Samoloty te będą dostarczane do przewoźnika stopniowo, a pierwsze dostawy planowane są na drugą połowę 2022 r.

- Air Lease Corporation z przyjemnością i dumą pełni rolę lessora dla ITA, dostarczając linii 31 nowych samolotów Airbusa, w tym najnowocześniejsze odrzutowce z rodziny A220 i A320/321neo, a także najnowsze, przyjazne dla środowiska samoloty szerokokadłubowe w długoterminowym leasingu operacyjnym z portfela zamówień ALC. Dzięki tym transakcjom ITA będzie mogło obsługiwać najbardziej zaawansowane technologicznie nowe samoloty, które z dużą wydajnością pokryją europejską i międzykontynentalną siatkę połączeń ITA. Liczymy na długoterminowe, udane partnerstwo - powiedział Steven F. Udvar-Házy, prezes Air Lease Corporation.

Porozumienie również z Airbusem

Oprócz tych 31 samolotów od ALC, ITA podpisała porozumienie z Airbusem dotyczące zakupu 28 nowych samolotów: 10 A330neo do obsługi lotów długodystansowych, siedmiu A220 oraz 11 samolotów A320neo, a dostawy tych ostatnich mają się rozpocząć po zakończeniu realizacji pierwszego biznesplanu.

- ITA dokonała dokładnej oceny samolotów w ramach czystego arkusza i wybrała Airbusa we wszystkich segmentach. Jest to bardzo satysfakcjonujące i świadczy o wielkiej wartości gamy produktów Airbusa. Wyznacza ona punkt odniesienia w prowadzeniu programu dekarbonizacji i efektywności. Od początku ściśle współpracowaliśmy z ITA, uważnie wsłuchując się w ich wymagania. Dziś jesteśmy dumni i wdzięczni, że możemy towarzyszyć ITA w budowaniu jej wspólnej przyszłości. Grazie Mille! - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa i szef Airbus International.

W sumie, ITA będzie leasingować łącznie 56 nowych samolotów Airbusa z czego 13 odrzutowców będą to samoloty dalekodystansowe, w tym ultranowoczesne A350-900, oraz 43 samoloty do lotów krótko- i średniodystansowych. Dostawy są rozłożone na lata 2022 - 2027, z czego w 2025 r. linia planuje posiada 70 proc. floty opartej o nowe samoloty. Dokładnie rozpoczną się one pod koniec pierwszego kwartału 2022 r., rozpoczynając tym samym proces rozbudowy i konwersji początkowej floty ITA na nową generację bardziej wydajnych i przyjaznych dla środowiska samolotów, wyposażonych w najlepsze technologie i najnowocześniejsze kabiny gwarantujące podróżnym maksymalny komfort.

- Strategiczne partnerstwo z Airbusem i ALC jest kluczowe dla ITA, aby przeskoczyć nasz Business Plan zmierzający do osiągnięcia naszych celów w postaci nowej, przyjaznej środowisku floty ze znacznie niższymi kosztami operacyjnymi i leasingowymi. Chcę podziękować zarówno Christianowi Schererowi z Airbusa, jak i Stevenowi F. Udvarowi-Házy'emu z ALC, za ich zaufanie w przyszłość naszej zupełnie nowej linii lotniczej - powiedział Alfredo Altavilla, prezes ITA.

ITA zmniejszy również o połowę liczbę firm leasingowych z 12, z których korzystała Alitalia w ramach zarządzania flotą, do sześciu partnerów o sprawdzonej kondycji finansowej, którzy będą współpracować z linią w procesie rozbudowy floty z początkowych 52 samolotów do 105 samolotów w 2025 r.

Warto także dodać, że 18 września Alitalia oficjalnie wystawiła swoją markę na sprzedaż. Cena bazowa wynosi 290 mln euro plus podatki. Jest to część procesu przekazywania operacji nowemu, państwowemu przedsiębiorstwu Italia Trasporto Aereo (ITA), które planuje nabyć markę w drodze przetargu publicznego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

Infrastruktura i lotniska

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

28 października 2021

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

Pasażer i linie lotnicze

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

28 października 2021

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

28 października 2021

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

Pasażer i linie lotnicze

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

28 października 2021

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

Pasażer i linie lotnicze

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

28 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5