Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

ITA ma już zgodę UE. Następca Alitalii dostanie 1,35 mld euro w trzy lata


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-09-10 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ITA ma już zgodę UE. Następca Alitalii dostanie 1,35 mld euro w trzy lata
fot. Ferrovie.it
Linie lotnicze Italia Trasporto Aereo (ITA) uzyskały w piątek zgodę regulatorów Unii Europejskiej - informuje Agencja Reutera. Nowy przewoźnik narodowy Włoch zastąpi 15 października Alitalię.
Komisja Europejska uznała również, że dokapitalizowanie ITA kwotą 1,35 mld euro od decydentów z Rzymu w ciągu najbliższych trzech lat jest zgodne z unijnymi zasadami udzielania pomocy publicznej.

Rząd Włoch wygospodarował w sumie dla nowego narodowego przewoźnika 3 mld euro. Po zatwierdzeniu przez KE pierwszej części dokapitalizowanie potrzebna będzie jeszcze zgoda na pozostałe 1,65 mld euro.

Narodowy przewoźnik Włoch w połowie sierpnia otrzymał pozwolenie od rodzimego urzędu lotnictwa cywilnego (ENAC). Wówczas przejął 85 proc. slotów Alitalii w porcie Mediolan-Linate oraz 43 proc. slotów w stołecznym porcie Rzym-Fiumicino.

Flota ITA w pierwszej fazie działalności będzie realizować rejsy z pomocą 45 wąskokadłubowych airbusów A319 i A320 oraz siedmiu szerokokadłubowych airbusów A330-200. Odrzutowce na początku będą obsługiwać loty do 45 destynacji na 61 trasach. W najbliższym sezonie zimowym dolecą z Rzymu i Mediolanu do Bostonu, Miami, Nowego Jorku i Tokio.

Latem przyszłego roku do sieci długodystansowych połączeń nowego przewoźnika dołączą jeszcze Buenos Aires, Los Angeles, Sao Paulo i Waszyngton. Na liście ciekawszych europejskich destynacji są natomiast Amsterdam, Bruksela, Frankfurt nad Menem, Genewa, Londyn i Paryż, a następnie Ateny, Madryt i Tel Awiw.

Jak donosił wcześniej "Air Finance Journal" wycofanych zostanie jedenaście boeingów 777-200ER, które mają średnio 18 lat. Nowy narodowy przewoźnik Włoch powiększy w 2022 roku flotę do 78 samolotów. Plany przewidują nawet 105 maszyn w 2025 roku. 23 z nich to będą szerokokadłubowce, a 82 wąskokadłoubowce. Wówczas przewoźnik z Półwyspu Apenińskiego ma zatrudniać od 5500 do 5700 osób i latać do 74 destynacji na 89 trasach. Na początku działalności jednak pracować będzie od 2750 do najwyżej 2950 osób.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Alitalia upoważniona do zaprzestania sprzedaży biletów. 15 października start ITA

Pasażer i linie lotnicze

Alitalia upoważniona do zaprzestania sprzedaży biletów. 15 października start ITA

Rafał Dybiński 25 sierpnia 2021

ITA już z pozwoleniem ENAC. Włosi mają następcę Alitalii

Prawo i polityka

ITA już z pozwoleniem ENAC. Włosi mają następcę Alitalii

Rafał Dybiński 20 sierpnia 2021

Flota ITA podwoi się za cztery lata dzięki A320neo i A330-900

Biznes i przemysł

Flota ITA podwoi się za cztery lata dzięki A320neo i A330-900

Rafał Dybiński 24 lipca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5