Partner serwisu
Prawo i polityka

ITA już z pozwoleniem ENAC. Włosi mają następcę Alitalii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
ITA już z pozwoleniem ENAC. Włosi mają następcę Alitalii
fot. Ferrovie.it
Linie lotnicze Italia Trasporto Aereo (ITA) uzyskały w środę 18 sierpnia pozwolenie od włoskiego urzędu lotnictwa cywilnego (ENAC). Nowy przewoźnik zastąpi od 15 października na Półwyspie Apenińskim zmagającą wcześniej z wieloma problemami Alitalię.

ITA otrzymały kapitał startowy od decydentów z Rzymu. Nowe linie lotnicze sprzedają bilety od 15 sierpnia. Przewoźnik przejął 85 proc. slotów Alitalii w porcie Mediolan-Linate oraz 43 proc. slotów w stołecznym porcie Rzym-Fiumicino. Liczbę pracowników oszacowano wstępnie od 2750 do 2950.

Flota ITA w pierwszej fazie działalności będzie realizować rejsy z pomocą 45 wąskokadłubowych airbusów A319 i A320 oraz siedmiu szerokokadłubowych airbusów A330-200. Na początku będą obsługiwać loty do 45 destynacji na 61 trasach.

W najbliższym sezonie zimowym dolecą z Rzymu i Mediolanu do Bostonu, Miami, Nowego Jorku i Tokio. Latem przyszłego roku do sieci długodystansowych połączeń dołączą jeszcze Buenos Aires, Los Angeles, Sao Paulo i Waszyngton. Na liście ciekawszych europejskich destynacji są natomiast Amsterdam, Bruksela, Frankfurt nad Menem, Genewa, Londyn i Paryż, a następnie Ateny, Madryt i Tel Awiw.

Jak donosił wcześniej "Air Finance Journal" wycofanych zostanie jedenaście boeingów 777-200ER, które mają średnio 18 lat. Nowy narodowy przewoźnik Włoch powiększy w 2022 roku flotę do 78 samolotów. Plany przewidują nawet 105 maszyn w 2025 roku. 23 z nich to będą szerokokadłubowce, a 82 wąskokadłoubowce. Wówczas przewoźnik z Półwyspu Apenińskiego ma zatrudniać już od 5500 do 5700 osób i latać do 74 destynacji na 89 trasach.

Jakie konkretne wersje odrzutowców dołączą więc do floty ITA? Na pewno nie zobaczymy w nowym malowaniu przewoźnika kolejnych boeingów i embraerów, bowiem zdecydowano się tylko na jednego producenta.

Według doniesień serwisu aero.de sondowane są oferty od firm leasingowych na A320neo i A330-900. Część z nich to maszyny zwrócone leasingodawcom podczas kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Ich atutem jest szybka dostępność, dlatego nowe linie lotnicze z Półwyspu Apenińskiego wybrały właśnie takie samoloty.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

ITA Airways planują obsługiwać 89 tras do 2025 roku. Na razie bez Polski

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways planują obsługiwać 89 tras do 2025 roku. Na razie bez Polski

Rafał Dybiński 19 października 2021

Pierwszy samolot ze specjalnym malowaniem nowej włoskiej linii ITA

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

ITA Airways planują obsługiwać 89 tras do 2025 roku. Na razie bez Polski

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways planują obsługiwać 89 tras do 2025 roku. Na razie bez Polski

Rafał Dybiński 19 października 2021

Pierwszy samolot ze specjalnym malowaniem nowej włoskiej linii ITA

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5