Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Pierwszy lot techniczny airbusa A321XLR z Hamburga (zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2022-06-15 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy lot techniczny airbusa A321XLR z Hamburga (zdjęcia)
fot. Piotr Bożyk
Pierwszy lot techniczny airbusa A321XLR z Hamburga (zdjęcia)
Pierwszy lot techniczny airbusa A321XLR z Hamburga (zdjęcia)
Pierwszy lot techniczny airbusa A321XLR z Hamburga (zdjęcia)
Pierwszy lot techniczny airbusa A321XLR z Hamburga (zdjęcia)
Pierwszy lot techniczny airbusa A321XLR z Hamburga (zdjęcia)
Pierwszy lot techniczny airbusa A321XLR z Hamburga (zdjęcia)
Airbus A321XLR wystartował dziś (15 czerwca) w swój pierwszy techniczny lot z Hamburga. Kilka minut po 11.00 maszyna wzbiła się w powietrze. Redakcja Rynku Lotniczego miała okazję obserwować na żywo start maszyny w Hamburgu.
Na pokładzie maszyny znajduje się 5 członków załogi w tym dwóch pilotów: Thierry Diez i Gabriel Diaz de Villegas, a także trzech inżynierów Airbusa: Philippe Pupin, Mehdi Zeddoun i Frank Hohmeister.

W ostatnich tygodniach producent przeprowadził pierwsze uruchomienie silników CFM LEAP-1A oraz testy naziemne nowej jednostki napędowej, w tym kołowania z małą i dużą prędkością oraz przerwane starty tzw. rejected take-off.

Z czterech linii montażowych rodziny A320 w Hamburgu, ta która jest odpowiedzialna za pierwszego A321XLR jest określana jako "FAL Line 2", która znajduje się wewnątrz budynku o nazwie "Hangar-9". Kolejne dwa samoloty testowe A321XLR - MSN11058 i MSN11080 - znajdują się obecnie na ostatnim etapie montażu z tej samej linii produkcyjnej.

Wkrótce zaprezentujemy obszerną fotorelację z tego wydarzenia, a także nieco dokładniej przedstawimy nowy typ w rodzinie A320neo.

Zaostrzone przepisy p.poż opóźnią wejście do służby A321XLR?


Wszystko na to wskazuje choć na razie Airbus twierdzi, że jest za wcześnie na mówienie o gotowych rozwiązaniach kiedy samolot lata dopiero kilka godzin. Według doniesień prasowych, EASA prawdopodobnie zakwestionuje rozwiązania Airbusa w zakresie konstrukcji zbiornika paliwa w dolnej części kadłuba samolotu. Europejska agencja chce, aby ten fragment maszyny został dodatkowo wzmocniony przy wykorzystaniu trwalszych materiałów i kompozytów. To wszystko ma zapobiegać ewentualnemu rozproszeniu się ognia na resztę samolotu, które może wystąpić np. podczas awaryjnego lądowania bez wysuniętego podwozia. Sugerowane zmiany mogą opóźnić seryjną produkcję samolotu airbus A321XLR przynajmniej o pół roku, a ostateczna wersja oczekiwań EASA wciąż nie jest znana.

A321XLR – wąskokadłubowiec na bardzo dalekie trasy

Nowy airbus A321XLR został ogłoszony podczas Paris Air Show 2019. Samolot ma być bardziej ekologiczny i pozwoli zaoszczędzić 30 proc. paliwa na pasażera. A321XLR ma posiadać większą o 4 tony maksymalną masę startową MTOW (101 ton), dlatego jego podwozie również zostanie przeprojektowane. Maszyna będzie miała także zwiększony zasięg do 4700 mil morskich (8797 km) w porównaniu do zasięgu A321LR (4000 mil morskich – 7408 km). W typowej dwuklasowej konfiguracji samolot będzie mógł zabrać na pokład od 180 do 220 pasażerów, natomiast w trzyklasowej maksymalnie do 200 pasażerów. Do tej pory Airbus sprzedał ponad 500 samolotów A321neo w wersji XLR.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus otworzył studio projektowania wyposażenia odrzutowców biznesowych

Biznes i przemysł

Airbus otworzył studio projektowania wyposażenia odrzutowców biznesowych

Redakcja/inf. pras. 23 maja 2022

airBaltic odebrał 35. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic odebrał 35. airbusa A220-300

Avgeek 23 maja 2022

 

Wrocław Airport: Będzie 2,5 mln pasażerów w tym roku

Infrastruktura i lotniska

Wrocław Airport: Będzie 2,5 mln pasażerów w tym roku

08 sierpnia 2022

Strefa Ciszy też w pociągach Dart i Flirt

Pasażer i linie lotnicze

Strefa Ciszy też w pociągach Dart i Flirt

08 sierpnia 2022

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX

Biznes i przemysł

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX

08 sierpnia 2022

Air Serbia chce latać na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Air Serbia chce latać na Kubę

08 sierpnia 2022

Ryanair i Słowenia wrócą do rozmów o lotach

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair i Słowenia wrócą do rozmów o lotach

08 sierpnia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5