Partner serwisu
Biznes i przemysł

Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi
Fot. Grzegorz Rybczyński
We wrześniu do floty wrocławskiego SkyTaxi dołączył kolejny boeing B767F, a zarazem pierwszy B767-300F. Firma rozpoczęła operacje nowym samolotem kilka dni temu, a dokładniej 28 września br.

W związku z rozwojem firmy i zapotrzebowaniem rynku cargo SkyTaxi wprowadza nową wersję samolotu do floty – frachtowego boeinga B767-300F o rejestracji SP-MRG. Samolot jest leasingowany od amerykańskiej firmy leasingowej Cargo Aircraft Management (CAM).

Boeing, który został dostarczony SkyTaxi, to samolot w wersji BDSF (BEDEK Special Freighter), czyli pasażerska maszyna przebudowana do wersji cargo. Samolot został wyprodukowany w 1992 r., a napędzają go dwa silniki General Electric CF6, wersja CF6-80C2B6F. W tym samym roku był dostarczony do włoskiej linii Air Europe, gdzie latał do 1999 r. Potem pojawił się we flocie szwajcarskiego Balair. Od 2001 r. Do 2020 latał dla Air Canada i Air Canada Rouge. Następnie w 2022 r. został przebudowany do wersji cargo w Israel Aerospace Industries w Tel Awiwie i trafił w tym roku do SkyTaxi.

- Otworzyliśmy kolejny rozdział naszej małej linii cargo. Dodanie większego B767-300ERF do naszej istniejącej floty otworzy przed nami nowe możliwości. Zabraliśmy samolot z lotniska ILN na jego pierwszą komercyjną wyprawę. Dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w projekt, naszym pracownikom, wykonawcom, władzom i wszystkim dobrym ludziom, którzy nas wspierają - napisał na LinkedIn Grzegorz Rybczyński, Airline Manager SkyTaxi.

B767-300F

Boeing 767-300F, który jest oparty na popularnej wersji pasażerskiej 767-300ER, jest w stanie zabrać na pokład około 58 ton ładunku cargo przy międzykontynentalnym zasięgu wynoszącego ponad 6,1 tys. km. Maszyna 767F jest idealna dla rozwoju nowych długodystansowych i regionalnych połączeń cargo. Obecnie B767 rozładowuje także gwałtowny rozwój handlu e-commerce, który spowodował wzrost popytu na ładunki lotnicze.

Flota przewoźnika cargo

SkyTaxi to polska linia lotnicza oferująca usługi czarterowe i frachtu lotniczego. Firma została założona w kwietniu 2000 r. i do lutego 2022 r. wykonywała loty pasażerskie (Saab 340) i cargo na terenie Unii Europejskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Obecnie flota SkyTaxi składa się już tylko z szerokokadłubowych frachtowców: dwóch boeingów B767-200BCSF (SP-MRE i SP-MRF). oraz jednego B767-300F (SP-MRG).

41 mln złotych zysku netto

Stabilizacja sytuacji finansowej linii i ugruntowanie na pozycji rynku lotniczego pozwoliło wygenerować przychody ze sprzedaży na poziomie 174,3 mln złotych, o ponad 103 mln złotych więcej niż w roku 2021. Koszty operacyjne wyniosły 123,2 mln złotych. W związku z tym, zysk ze sprzedaży zamknął się w kwocie 51 mln złotych.

Działalność SkyTaxi pozwoliła na wypracowanie zysku netto w wysokości 41 030 791,46 złotych, z czego 36 030 79,46 złotych przeznaczone będzie na zwiększenie kapitału zapasowego, a pięć mln złotych na wypłatę wspólnikom dywidendy. Więcej na ten temat w artykule „Rekordowe wyniki frachtowych linii z Wrocławia”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 listopada 2023

Zobacz również:

Rekordowe wyniki frachtowych linii z Wrocławia

Biznes i przemysł

Rekordowe wyniki frachtowych linii z Wrocławia

Mateusz Kieruzal 15 sierpnia 2023

Linia SkyTaxi wycofała swojego ostatniego Saaba 340A

Biznes i przemysł

SkyTaxi planują czartery cargo w USA

Biznes i przemysł

SkyTaxi planują czartery cargo w USA

Emilia Derewienko 08 września 2020

Pozostałe z wątku:

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 listopada 2023

Zobacz również:

Rekordowe wyniki frachtowych linii z Wrocławia

Biznes i przemysł

Rekordowe wyniki frachtowych linii z Wrocławia

Mateusz Kieruzal 15 sierpnia 2023

Linia SkyTaxi wycofała swojego ostatniego Saaba 340A

Biznes i przemysł

SkyTaxi planują czartery cargo w USA

Biznes i przemysł

SkyTaxi planują czartery cargo w USA

Emilia Derewienko 08 września 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5