SkyTaxi – polskie czarterowe linie oferujące przewozy cargo – zarobiły w zeszłym roku „na czysto” prawie 18 miliona złotych. To znacznie więcej niż w roku 2023, kiedy zysk netto wyniósł 2,8 miliona złotych. Spółka utrzymuje wysokie wskaźniki rentowności.
Frachtowy operator z siedzibą w porcie lotniczym we Wrocławiu ma już 25 lat. Dysponując w zeszłym roku flotą trzech cargowców typu boeing 767 (jeden B767-200 – SP-MRE i dwa B767-300 – SP-MRG, SP-MRH) – średni wiek samolotów to prawie 36 lat – czarterowe linie obsługiwały loty cargo w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Chinach, jak i w Afryce.
Elastyczność, szybkie dostosowanie się do panującej sytuacji i wysokiej jakości obsługa klienta dostępna, która dostępna jest przez 24 godziny pozwalają przewoźnikowi notować dobre wyniki finansowe. Doświadczenie zdobyte w transporcie ładunków średniej wielkości sprawia, że SkyTaxi stał się ważnym graczem na rynku szerokokadłubowych operatorów samolotów all-cargo.
Rok 2024 był dla frachtowego operatora bardzo dobry – i znacznie lepszy niż rok 2023, kiedy
zysk netto wyniósł 2,8 miliona złotych, podczas gdy w roku 2022 zarobek „na czysto”
ponad 41 milionów złotych. Linie SkyTaxi odnotowały wzrost przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 255,3 miliona złotych. Dla porównania – w roku 2023 przychody zamknęły się w kwocie 160,8 miliona złotych. Brak jest danych dotyczących kosztów działalności operacyjnej – wyniosły one około 233 miliony złotych.
Zysk brutto wyniósł 22,2 miliona złotych, a po odprowadzaniu podatku dochodowego „na czysto” polski przewoźnik zarobił 17,9 miliona złotych. Wypracowany zysk zostanie przekazany na kapitał zapasowy. Spółka utrzymuje wysokie wskaźnikami rentowności: zyskowność sprzedaży netto wynosi 7,05 proc., rentowność majątku 17,52 proc., a rentowność kapitału własnego 29,56 proc.
Szkoda, że za dobrymi wynikami finansowymi SkyTaxi nie idzie przejrzystość rocznych podsumowań. Sprawozdania finansowe są więcej niż zdawkowe – jest w nich bardzo mało danych, a niektóre kwestie nie są upublicznione z powodu RODO.