Partner serwisu
Biznes i przemysł

Rekordowe wyniki frachtowych linii z Wrocławia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
11-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Rekordowe wyniki frachtowych linii z Wrocławia
fot. SkyTaxi
SkyTaxi – polskie czarterowe linie oferujące przewozy cargo – zarobiły w zeszłym roku „na czysto” ponad 41 mln złotych. Operując flotą dwóch B767-200F, przewoźnik realizuje loty w ramach siatki DHL z baz w Lipsku i Bahrajnie. Linie z bazą we Wrocławiu stały się ważnym graczem na rynku lotów cargo.

SkyTaxi to mający 23 lata polski przewoźnik lotniczy z siedzibą w porcie lotniczym we Wrocławiu. Dysponując flotą dwóch frachtowców typu boeing 767-200 (SP-MRE i SP-MRF) czarterowe linie obsługują loty cargo w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Chinach i Afryce.

Elastyczność, szybkie dostosowanie się do panującej sytuacji i wysokiej jakości obsługa klienta dostępna, która dostępna jest przez 24 godziny pozwalają przewoźnikowi notować dobre wyniki finansowe. Doświadczenie zdobyte w transporcie ładunków średniej wielkości sprawia, że linie SkyTaxi stały się ważnym graczem na rynku szerokokadłubowych operatorów samolotów w pełni frachtowych.

DHL głównym partnerem

Należy uznać, że rok 2022 był dla SkyTaxi bardzo udany. Był to pierwszy rok, gdzie oba frachtowce operowały całe 12 miesięcy. Praca samolotów nie była zakłócona potrzebą wykonania przeglądu typu C. W zeszłym roku działalność, zarejestrowanej we Wrocławiu spółki była ukierunkowana na dalszy rozwój. Czarterowy przewoźnik udostępniał swoje samoloty w formule tzw. mokrego leasingu (ACMI) dla DHL-u – najważniejszego partnera. Po dodaniu drugiego B767 do floty, oba samoloty naprzemiennie obsługiwały siatkę lotów DHL-u zarówno w Europie, jak i Bahrajnie. W połowie roku linie rozpoczęły realizację nieregularnych operacji do Chin, co pozwoliło spółce nabrać doświadczania operacyjnego i komercyjnego.

Frachtowe loty do Państwa Środka trwały od czerwca do listopada. Dalszy rozwój spółki w oparciu boeingi 767 ma skutkować zwiększeniem w 2023 r. poziomu sprzedaży. Zarząd SkyTaxi planuje pozyskać B767-300, który zastąpi mniejszego frachtowca (B767-200), którego okres leasingu kończy się w 2025 r. W pierwszym i drugim kwartale bieżącego roku na okres około sześciu tygodniu ze służby wyłączony został każdy z samolotów. Maszyny przechodziły wcześniej zaplanowane przeglądy.

Spółka nadal inwestuje w „fundusz remontowy”. Co miesiąc odprowadzane są środki finansowe, celem płynnego regulowania płatności za duże planowe przeglądy techniczne. Taki system ma zapewnić dostęp do
gotówki w okresie, kiedy samolot będzie wyłączony z czynnej służby.

41 mln złotych zysku netto

Stabilizacja sytuacji finansowej linii i ugruntowanie na pozycji rynku lotniczego pozwoliło wygenerować przychody ze sprzedaży na poziomie 174,3 mln złotych, o ponad 103 mln złotych więcej niż w roku 2021. Koszty operacyjne wyniosły 123,2 mln złotych. W związku z tym, zysk ze sprzedaży zamknął się w kwocie 51 mln złotych.

Działalność SkyTaxi pozwoliła na wypracowanie zysku netto w wysokości 41 030 791,46 złotych, z czego 36 030 79,46 złotych przeznaczone będzie na zwiększenie kapitału zapasowego, a pięć mln złotych na wypłatę wspólnikom dywidendy. 2,5 mln złotych otrzyma Józef Pilch, a po 1,25 mln złotych otrzymają Kamila Polednia-Jabłońska i Grzegorz Rybczyński.

Wypłata dywidendy nastąpi w terminie do końca czwartego kwartału bieżącego roku. Składający się z trzech wymienianych osób zarząd otrzymał wynagrodzenie w wysokości 210 tys. złotych netto. SkyTaxi w
2022 roku spłaciło wszystkie wraz z odsetkami kredyty długoterminowe, pozostawiając tylko linie kredytowe na rachunkach bieżących.

Na koniec 2022 r. aktywa trwałe spółki wyceniono na 2 995 198 złotych. Wartość aktywów obrotowych wyniosła 83 231 561 złotych. W tym samym czasie kapitał własny oraz zobowiązania i rezerwy wynosiły odpowiednio 49 816 649 i 36 410 110 złotych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Infrastruktura i lotniska

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Tomasz Śniedziewski 14 listopada 2023

Qatar z regularnym połączeniem Cargo z Warszawy

Biznes i przemysł

Qatar z regularnym połączeniem Cargo z Warszawy

Łukasz Malinowski 05 października 2023

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Zobacz również:

Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi

Biznes i przemysł

Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi

Piotr Bożyk 01 października 2023

Linia SkyTaxi wycofała swojego ostatniego Saaba 340A

Biznes i przemysł

SkyTaxi planują czartery cargo w USA

Biznes i przemysł

SkyTaxi planują czartery cargo w USA

Emilia Derewienko 08 września 2020

Pozostałe z wątku:

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Infrastruktura i lotniska

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Tomasz Śniedziewski 14 listopada 2023

Qatar z regularnym połączeniem Cargo z Warszawy

Biznes i przemysł

Qatar z regularnym połączeniem Cargo z Warszawy

Łukasz Malinowski 05 października 2023

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Zobacz również:

Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi

Biznes i przemysł

Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi

Piotr Bożyk 01 października 2023

Linia SkyTaxi wycofała swojego ostatniego Saaba 340A

Biznes i przemysł

SkyTaxi planują czartery cargo w USA

Biznes i przemysł

SkyTaxi planują czartery cargo w USA

Emilia Derewienko 08 września 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5