Partner serwisu
Biznes i przemysł

Pierwsze sekcje kadłuba A350F na linii montażu końcowego w Tuluzie (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Rozpoczęcie montażu końcowego pierwszego airbusa A350F tuż tuż. Pod koniec sierpnia br. Airbus poinformował, że otrzymał pierwsze sekcje kadłuba nowego samolotu transportowego A350, MSN700, które trafiły na linię montażu końcowego (FAL) w Tuluzie.

Środkowa sekcja kadłuba 15-21 oraz przednie sekcje 11-14 zostały wyprodukowane w zakładzie w Montoir-de-Bretagne – znanym dawniej jako zakład Saint-Nazaire. Airbus dostarcza te sekcje za pośrednictwem swojego oddziału Airbus Atlantic zajmującego się konstrukcjami lotniczymi. Zakład w Montoir-de-Bretagne przygotowuje i wyposaża wszystkie środkowe i przednie sekcje kadłubów A350.

Według Airbus Atlantic pierwsze sekcje A350F zostały już dostarczone do Tuluzy, gdzie znajduje się linia montażu końcowego tego dwusilnikowego samolotu transportowego. Firma określiła tę dostawę jako „ważny kamień milowy” dla programu, który podkreślił „doskonałość przemysłową” i „siłę współpracy” między różnymi zakładami działu.

Pomimo ogłoszenia w lutym, że data wprowadzenia do eksploatacji A350F została przesunięta na drugą połowę 2027 r., firma Airbus osiągnęła w tym roku kilka kluczowych kamieni milowych w produkcji.

Pierwsza sekcja 19, czyli konstrukcja lotnicza znajdująca się za głównym kadłubem i łącząca się z tylną częścią samolotu, została dostarczona w marcu br. W kwietniu br. pierwsza sekcja przedniej części kadłuba maszyny została wyposażona w niezbędne systemy, a w maju firma zakończyła produkcję pierwszego zestawu skrzydeł A350F. Natomiast w zeszłym miesiącu Airbus zakończył produkcję pierwszego statecznika poziomego (HTP) dla A350F w swoich zakładach w Hiszpanii.

A350F

Nowy A350F zapewni wydajność i wybór samolotu najnowszej generacji na rynku dużych frachtowców. Dzięki niezrównanej wydajności pod względem spalania paliwa, emisji CO2 i ekonomii, A350F będzie jedynym frachtowcem zdolnym do spełnienia najnowszych wymagań środowiskowych ICAO. Przy podobnej objętości pokładu jak B747F, o 3 tony większej ładowności w porównaniu z B777F i oferując większy zasięg, nowy samolot Airbusa zapewnia solidne możliwości dla operacji przewozu lotniczego cargo.

Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku producent zaprezentował także makietę (mock-up) swojego nowego frachtowca A350F, która pokazuje, że kluczową cechą nowego samolotu są bardzo duże drzwi ładunkowe na głównym pokładzie. Do końca lipca br. Airbus sprzedał 1 428 airbusów A350, w tym 65 maszyn A350F. W ostatnim czasie francuska firma logistyczna CMA CGM ogłosiła, że w 2027 r. zostanie pierwszym klientem nowego A350F.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rzeszów: Rekordowy wzrost cargo na lotnisku Jasionka

Infrastruktura i lotniska

Rzeszów: Rekordowy wzrost cargo na lotnisku Jasionka

inf. pras. 26 listopada 2025

Boeing B777-8F opóźniony do 2029 r.

Biznes i przemysł

Boeing B777-8F opóźniony do 2029 r.

Piotr Bożyk 21 listopada 2025

Zobacz również:

Pierwszy A350F zjechał z linii montażu końcowego w Tuluzie

Biznes i przemysł

Pierwszy A350F zjechał z linii montażu końcowego w Tuluzie

Piotr Bożyk 22 listopada 2025

Airbus: W październiku urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus opóźnia zwiększenie produkcji A220 do grudnia 2026 r.

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Rzeszów: Rekordowy wzrost cargo na lotnisku Jasionka

Infrastruktura i lotniska

Rzeszów: Rekordowy wzrost cargo na lotnisku Jasionka

inf. pras. 26 listopada 2025

Boeing B777-8F opóźniony do 2029 r.

Biznes i przemysł

Boeing B777-8F opóźniony do 2029 r.

Piotr Bożyk 21 listopada 2025

Zobacz również:

Pierwszy A350F zjechał z linii montażu końcowego w Tuluzie

Biznes i przemysł

Pierwszy A350F zjechał z linii montażu końcowego w Tuluzie

Piotr Bożyk 22 listopada 2025

Airbus: W październiku urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus opóźnia zwiększenie produkcji A220 do grudnia 2026 r.

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij