Francuska firma logistyczna CMA CGM ogłosiła, że w 2027 r. zostanie pierwszym klientem nowego frachtowego samolotu Airbusa - A350F.
CMA CGM, drugi w kolejności klient programu A350F, zostanie pierwszym odbiorcą i operatorem nowego samolotu transportowego - airbusa A350F. Francuska firma logistyczna ogłosiła tę wiadomość kilka dni temu na swoich profilach w mediach społecznościowych.
CMA CGM ogłosiły po raz pierwszy wybór A350F w listopadzie 2021 r. kiedy to firma podpisała porozumienia z Airbusem w sprawie zakupu czterech samolotów A350F. Umowa została ujawniona kilka miesięcy po wprowadzeniu samolotu na rynek, wraz z zamówieniem złożonym przez Air Lease Corporation (ALC). Jednak
amerykański leasingodawca anulował w ostatnim czasie całe swoje zamówienie i jego miejsce zajęła firma CMA CGM.
Następnie w 2024 r. francuska linia podwoiła swoje zamówienie do ośmiu samolotów. Pierwszy z kupionych samolotów transportowych ma zostać dostarczony pod koniec 2027 r.
Do końca lipca Airbus odnotował łącznie 65 sprzedanych samolotów A350F, który konkuruje z boeingiem 777-8F. Oba modele zostały wprowadzone na rynek w celu zastąpienia maszyn, które zostaną wycofane z eksploatacji w związku z nowymi przepisami ICAO dotyczącymi emisji spalin, które wejdą w życie w 2027 r.
Flota przewoźnika cargoFlota CMA CGM Air Cargo składa się obecnie z siedmiu samolotów: jednego A330-200F,
pięciu B777F oraz jednego bombardiera Global 7500. CMA CGM oczekuje na dostawę ośmiu airbusów A350F. Linie zapowiedziały, że po dostawie nowe samoloty uzupełnią flotę złożoną z co najmniej 12 maszyn Airbusa i Boeinga do 2026 r.
A350FNowy A350F zapewni wydajność i wybór samolotu najnowszej generacji na rynku dużych frachtowców. Dzięki niezrównanej wydajności pod względem spalania paliwa, emisji CO2 i ekonomii, A350F będzie jedynym frachtowcem zdolnym do spełnienia najnowszych wymagań środowiskowych ICAO. Przy podobnej objętości pokładu jak B747F, o 3 tony większej ładowności w porównaniu z B777F i oferując większy zasięg, nowy samolot Airbusa zapewnia solidne możliwości dla operacji przewozu lotniczego cargo.
Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku producent zaprezentował także
makietę (mock-up) swojego nowego frachtowca A350F, która pokazuje, że kluczową cechą nowego samolotu są bardzo duże drzwi ładunkowe na głównym pokładzie. Do końca lipca br. Airbus sprzedał 1 428 airbusów A350, w tym 65 maszyn A350F.