Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing w kwietniu bez zamówień. Liczba anulacji MAX-ów rośnie


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-05-13 15:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing w kwietniu bez zamówień. Liczba anulacji MAX-ów rośnie
fot. Steve Lynes, lic. CC BY 2.0
Amerykański producent po raz drugi w tym roku zanotował miesiąc bez żadnego zamówienia na swoje samoloty. Co więcej, klienci anulowali kolejnych 108 zamówień na wciąż uziemione maszyny B737 MAX. To dla Boeinga najgorszy początek roku od prawie 60 lat.
Boeing potwierdził, że w ubiegłym miesiącu dostarczył zaledwie sześć samolotów, co oznacza, że przez pierwsze cztery miesiące 2020 roku firma oddała 56 maszyn. To spadek o 67 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W kwietniu firma dostarczyła cztery Boeingi 787 Dreamliner, jeden odrzutowiec szerokokadłubowy B777 i starszą wersję 737 MAX. Pierwszym w tym roku miesiącem bez żadnego zamówienia na maszyny Boeinga był styczeń.

Zamówienia brutto Boeinga wyniosły w kwietniu 49 samolotów na rok, z ujemnym zamówieniem ogółem 255 samolotów po odwołaniu. Po dalszych korektach księgowych, dotyczących odrzutowców zamówionych w poprzednich latach, skorygowane zamówienia netto Boeinga spadły do 516 samolotów na minusie.

Europejski rywal Boeinga, Airbus, również zanotował w kwietniu istotny, bo aż 80-proc. spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym. Firma dostarczyła zaledwie 14 samolotów. Zamówienia brutto Airbusa w kwietniu na rok wyniosły 365 samolotów. Po 66 odwołaniach liczba zamówień netto wyniosła 299 samolotów, w porównaniu do 290 w marcu.

Boeing boryka się obecnie z największym kryzysem w swojej historii – w uziemieniu od 2019 roku są nie tylko wąskokadłubowe samoloty B737 MAX, ale także wielu przewoźników rezygnuje ze wcześniejszych transakcji z powodu pandemii koronawirusa. Także w ubiegłym roku po raz pierwszy od 20 lat, wstrzymano produkcję B737.

Lotnictwo było jednym z najbardziej doświadczonych przez pandemię sektorów – ograniczenia transportowe, narzucone na całym świecie w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa, zdziesiątkowały popyt na podróże lotnicze. Taki stan rzeczy przyniósł jednak ze sobą konieczność zmniejszenia liczby pracowników – Boeing planuje zwolnienia 10 proc. zatrudnionych spośród 160 tys. osób. Zebrał również 25 mld dolarów w ramach oferty obligacji, w celu zwiększenia płynności finansowej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Embraer obwinia Boeinga za spadek dostaw odrzutowców

Biznes i przemysł

Embraer obwinia Boeinga za spadek dostaw odrzutowców

Emilia Derewienko 12 maja 2020

Koronawirus. Boeing: We wrześniu ruch pasażerski mniejszy o ponad 75 procent

Pasażer i linie lotnicze

Koronawirus. Boeing: We wrześniu ruch pasażerski mniejszy o ponad 75 procent

Emilia Derewienko 12 maja 2020

LOT: Konstruktywny dialog z Boeingiem w sprawie modyfikacji Dreamlinera z myślą o cargo

Biznes i przemysł

LOT: Konstruktywny dialog z Boeingiem w sprawie modyfikacji Dreamlinera z myślą o cargo

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetra 11 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5