Jump Air, to nowy przewoźnik lotniczy zarejestrowany na Litwie, który planuje w najbliższym czasie rozpocząć działalność na Litwie. Przewoźnik w połowie grudnia 2021 r. odebrał pierwszego ATR-a 72-500, a pod koniec ub.r. otrzymał certyfikat operatora lotniczego tzw. AOC.
Jump Air wystartował w 2020 roku we współpracy z dwoma włoskimi firmami MRO, AliPlan i EU Wings. Linia planuje realizować loty czarterowe i świadczyć usługi wet lease oraz jest otwarty na współpracę z litewskimi biurami podróży. Jump Air otrzymał certyfikat przewoźnika lotniczego pod koniec grudnia 2021 roku. Ponadto spółka złożyła już wniosek o wydanie licencji do litewskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Transportu. Po spełnieniu wszystkich wymagań i wydaniu licencji, Jump Air będzie mógł rozpocząć loty. Spółka z włoskim kapitałem planuje swoją działalność ACMI oraz czarterową w Europie, Azji, Afryce, na Bliskim Wschodzie i Karaibach.
W prezentacji inwestorskiej ze stycznia 2021 r. litewski przewoźnik informował, że odbierze swojego pierwszego ATR72-500 w pierwszym kwartale 2021 r. Przedstawił również plany dodania ATR72-500(F) czyli samolotu w wersji cargo. Do 2023 r. linia lotnicza spodziewa się eksploatować łącznie cztery ATR72-500, w tym samoloty pasażerskie i towarowe.
- Nowi przewoźnicy to nowe miejsca pracy i nowe przestrzenie do współpracy dla firm i biur podróży, a także nowe możliwości dla podróżnych. Witamy tę nową linię lotniczą na Litwie - powiedział Julius Skačkauskas, litewski wiceminister transportu i komunikacji.
Pierwszy z ATR-ów 72-500 tuż po dostawie do Wilna Fot. LinkedIn linii Jump Air
Włoscy udziałowcy Jump Air posiadają i prowadzą firmy zajmujące się obsługą techniczną samolotów oraz inne firmy lotnicze w Europie, Afryce i Azji, oraz są uznawane przez włoskie organy regulacyjne za odpowiednią do zadań związanych z zarządzaniem zdatnością do lotu. Główna siedziba nowej linii jest organizowana, rozwijana i zarządzana na co dzień przez specjalistów z Litwy w Wilnie. W nowym przewoźniku znaleźli się także byli pracownicy GetJet oraz Small Planet Airlines.
Obecnie flota linii składa się z jednego ATR-a 72-500. Prawie 15-letnia maszyna o rejestracji 9H-AHM i numerze seryjnym MSN 747, wcześniej latająca w TACV Cabo Verde Airlines (D4-CBT) oraz FlyValan (YR-FVL), została przebazowany do Wilna 16 grudnia 2021 r. Od tego czasu maszyna jest przygotowywana do odbioru dla nowej linii, w której otrzyma rejestrację LY-LUP. Samolot jest leasingowany od irlandzkiej firmy Elix Aviation Capital.