ATR ogłosił wczoraj (4 lipca) duże zamówienie od swojego długoletniego partnera, linii Air Algérie, na 16 nowych ATR-ów 72-600. Najnowsza transakcja obejmuje również zakup pełnego symulatora ATR-a 72-600, pierwszego tego typu w Afryce, co stanowi znaczący kamień milowy w szkoleniu lotniczym na afrykańskim kontynencie.
Air Algérie, największy klient ATR-a w Afryce, eksploatuje samoloty producenta od 2003 r., a poprzednie zakupy miały miejsce w 2008 i 2014 r. Obecnie linia dysponuje 12 ATR-ami 72-500 i trzema 72-600. W miarę jak linia stopniowo angażuje się w redukcję swojego śladu węglowego, nowe zamówienie podkreśla jej niezmienne zaufanie do wydajnych samolotów ATR i sprawdzonej technologii.
Dostawy nowych samolotów są zaplanowane na lata 2026–2028. Wyposażone w
silniki PW127XT najnowszej generacji, 72-miejscowe ATR-y 72-600 będą eksploatowane przez nowo utworzoną regionalną spółkę zależną Air Algérie – Domestic Airlines. Będzie ona koncentrować się na poprawie połączeń krajowych w całej Algierii, zwłaszcza w południowych regionach, gdzie transport lotniczy ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju gospodarczego i społecznego.
- ATR 72-600 to samolot, który pomoże nam połączyć wszystkie regiony naszego kraju i wesprzeć rozwój narodowy poprzez niezawodny i wydajny transport lotniczy. Jego osiągi na krótkich i mało uczęszczanych trasach sprawiają, że jest on istotnym elementem naszej strategii, a jego oszczędność paliwa wspiera również nasz cel, jakim jest redukcja emisji i budowa bardziej zrównoważonej działalności. Inwestując w nową flotę i pierwszy symulator ATR-a 72-600 w Afryce, wzmacniamy również nasze zaangażowanie w łączność, doskonałość operacyjną i przyszłość regionalnego lotnictwa w Algierii - powiedział Hamza Benhamouda, dyrektor generalny Air Algérie.
Oprócz samolotów, zakup symulatora ATR-a 72-600, który zostanie zainstalowany w istniejącym centrum szkoleniowym Air Algérie, zwiększy możliwości szkolenia pilotów i wesprze wysokie standardy przewoźnika w zakresie bezpieczeństwa operacyjnego i doskonałości konserwacji.
Najnowsze zamówienie, największe w historii ATR-a od afrykańskiego operatora, podkreśla długotrwałą współpracę między producentem a Air Algérie w kształtowaniu przyszłości lotnictwa na kontynencie. ATR wspiera Air Algérie w uruchomieniu nowej spółki zależnej, nie tylko jako producent wydajnych i niskoemisyjnych samolotów regionalnych, ale także jako zaufany partner wspierający ten ważny nowy rozdział w rozwoju linii.
- To zamówienie stanowi potężne potwierdzenie możliwości samolotu ATR 72-600 i wartości, jaką wnosi on w zakresie wspierania regionalnej łączności. Dzięki wyjątkowo niskim kosztom eksploatacji, oszczędności paliwa i niezawodności w zróżnicowanych i wymagających warunkach, takich jak klimat Algierii, samolot ten doskonale nadaje się do obsługi tras o małym natężeniu ruchu i odległych regionów. Właśnie te zalety sprawiają, że Air Algérie nadal pokłada zaufanie w ATR po ponad 20 latach współpracy - Nathalie Tarnaud Laude, prezeska i dyrektorka generalny ATR-a.
Flota przewoźnika Obecnie flota Air Algerie składa się z 55 samolotów: 15 ATR-ów 72-500/600, ośmiu airbusów A330-200, pięciu boeingów B737-600, dwóch B737-700 combi oraz 25 B737-800. Linia oczekuje na dostawę 34 samolotów: 16 ATR-ów 72-600, ośmiu airbusów
A330-900neo, dwóch A350-1000 oraz ośmiu boeingów B737 MAX 9.