Partner serwisu
Biznes i przemysł

FLYGABON z pierwszym nowym ATR-em 42-600

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
FLYGABON z pierwszym nowym ATR-em 42-600
fot. ATR Media
Afrijet Business Service, latający pod marką FLYGABON, odebrały swojego pierwszego nowego ATR-a 42-600, stając się operatorem najmłodszej floty ATR-ów na kontynencie afrykańskim. Samolot ten umożliwia Afrijet zakończenie przejścia na flotę składającą się wyłącznie z samolotów w wersji -600, zastępując poprzednią generację maszyn 42-500.

Wraz z odbiorem nowego samolotu linia potwierdziła również zakup drugiego ATR-a 42-600, którego dostawę zaplanowano na 2026 r. Oba samoloty dołączą do floty FLYGABON, która lata już pięcioma samolotami ATR 72-600.

Dzięki rosnącej sieci 17 regularnych połączeń Afrijet/FLYGABON umacnia swoją pozycję jako kluczowy gracz w zakresie połączeń krajowych i regionalnych. Ze swojej głównej bazy w Libreville linia obsługuje połączenia z czterema prowincjami Gabonu, a do końca roku planuje połączyć sześć, oraz z pobliskimi głównymi miastami regionalnymi w Kamerunie, Kongo, Demokratycznej Republice Konga, Republice Środkowoafrykańskiej, Gwinei Równikowej, Nigerii, Beninie, Wyspach Świętego Tomasza i Książęcej oraz RPA.

- Pojawienie się naszego pierwszego ATR-a 42-600 stanowi najnowszy kamień milowy w naszej strategii modernizacji floty tych samolotów turbośmigłowych i naszym zaangażowaniu w zapewnienie pasażerom lepszych i bardziej niezawodnych wrażeń z podróży. Zarówno samolot zamówiony w 2024 r., jak i dodatkowy egzemplarz będą latać w barwach FLYGABON – narodowego przewoźnika flagowego uruchomionego w zeszłym roku w celu wsparcia wizji rządu Gabonu dotyczącej silniejszej łączności regionalnej i integracyjnego rozwoju gospodarczego w całym kraju - skomentował Nyl Moret-Mba, dyrektor zarządzający Afrijet Business Service/FLYGABON.

ATR 42 jest szczególnie ceniony za najniższy koszt podróży na rynku dzięki wyjątkowo niskim kosztom eksploatacji, co czyni go idealnym samolotem do uruchamiania i testowania nowych tras przy minimalnym ryzyku finansowym. W połączeniu z wyjątkową wydajnością w trudnych warunkach, zwłaszcza w ciepłym klimacie, ATR 42 zapewnia operatorom niezrównaną równowagę między odpornością a wydajnością.

- Ciągłe inwestycje Afrijet/FLYGABON w samoloty ATR pokazują transformacyjną siłę regionalnych połączeń. Łącząc społeczności w Gabonie i Afryce Środkowej, linia lotnicza nie tylko rozszerza swoją sieć, ale także otwiera drzwi do nowych możliwości dla ludzi i lokalnych gospodarek. Dzięki elastycznej flocie, w której znajdują się samoloty ATR 42 i ATR 72, Afrijet Business Service/FLYGABON ma wyjątkową pozycję, pozwalającą dostosować przepustowość do popytu, zachowując jednocześnie wydajność, niezawodność i przystępność cenową, które są niezbędne w regionalnym lotnictwie. Jest to bardzo inteligentna strategia, która odpowiada na potrzeby rynku i jego specyfikę - powiedział Alexis Vidal, starszy wiceprezes ds. handlowych w ATR.

Prognoza rynkowa ATR-a przewiduje znaczne możliwości na afrykańskim rynku samolotów turbośmigłowych, ponieważ pomimo silnego popytu 40 proc. kluczowych par miast afrykańskich nie ma bezpośrednich połączeń lotniczych, a 60 proc. potencjalnych tras wewnątrz Afryki najlepiej obsługiwałyby samoloty o pojemności 70 miejsc lub mniejsze.

FlyGabon

Uruchomiona w 2024 r. linia FlyGabon ma ambicję dalszego zwiększania przystępnej cenowo mobilności regionalnej w całym kraju i pobudzania gospodarki krajowej, stopniowo korzystając z odbudowy prowincjonalnych lotnisk. ATR 42-600 będzie miał decydujące znaczenie dla zapewnienia wszystkim gabońskim społecznościom szybkich, niezawodnych i niedrogich opcji podróży.

Floty przewoźników z Gabonu

Obecnie we flocie Afrijet i FlyGabon znajduje się łącznie 10 samolotów: jeden ATR 42-500, jeden 42-600, sześć 72-600, jeden airbus A320 oraz jeden bombardier CRJ900. Linie oczekują na dostawę jednego ATR-a 42-600 oraz jednego 72-600.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rosną dostawy B737 MAX do Norwegiana. Już 10 nowych maszyn w 2025 r.

Pasażer i linie lotnicze

Rosną dostawy B737 MAX do Norwegiana. Już 10 nowych maszyn w 2025 r.

Piotr Bożyk 03 sierpnia 2025

Vueling odbiorcą pierwszych 50 B737 MAX zamówionych przez IAG

Pasażer i linie lotnicze

Zaglądamy do środka Learjetów 75 należących do LPR (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Austrian: Koniec regionalnej floty E195. Będzie więcej A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Austrian: Koniec regionalnej floty E195. Będzie więcej A320neo

Piotr Bożyk 01 sierpnia 2025

Etihad odebrał pierwszego airbusa A321LR

Pasażer i linie lotnicze

Etihad odebrał pierwszego airbusa A321LR

Piotr Bożyk 25 lipca 2025

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Mateusz Kieruzal 30 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

Rosną dostawy B737 MAX do Norwegiana. Już 10 nowych maszyn w 2025 r.

Pasażer i linie lotnicze

Rosną dostawy B737 MAX do Norwegiana. Już 10 nowych maszyn w 2025 r.

Piotr Bożyk 03 sierpnia 2025

Vueling odbiorcą pierwszych 50 B737 MAX zamówionych przez IAG

Pasażer i linie lotnicze

Zaglądamy do środka Learjetów 75 należących do LPR (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Austrian: Koniec regionalnej floty E195. Będzie więcej A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Austrian: Koniec regionalnej floty E195. Będzie więcej A320neo

Piotr Bożyk 01 sierpnia 2025

Etihad odebrał pierwszego airbusa A321LR

Pasażer i linie lotnicze

Etihad odebrał pierwszego airbusa A321LR

Piotr Bożyk 25 lipca 2025

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Mateusz Kieruzal 30 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij