Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała pod koniec minionego tygodnia nową dyrektywę bezpieczeństwa dla samolotów Boeinga wersji 737 Next Generation i MAX. Jak informuje Agencja Reutera problem dotyczy ponad 2200 odrzutowców na całym świecie.
Dyrektywa pozwoli rozwiązać potencjalny problem ze zmniejszonymi możliwościami gaszenia pożarów. Organ regulacyjny USA ostrzegł, że B737 NG i B737 MAX mogą mieć uszkodzony system elektronicznej kontroli paczek chłodzących, odprowadzających powietrze do ładowni z innych obszarów samolotu. Wówczas operatorzy mają zakaz transportowania ładunków łatwopalnych w luku bagażowym.
Ostrzeżenie obejmuje odrzutowce producenta z Chicago wersji 737 MAX 8, 737 MAX 9, 737 8200 MAX, a także niektóre samoloty wersji 737-800 i 737-900ER.
Dyrektywa dotyczy w sumie 663 samolotów zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych i 2204 na całym świecie. Operatorzy powinni dostosować się do ostrzeżenia FAA w ciągu dziesięciu dni od daty publikacji.
Niedawno organ regulacyjny USA zlecił również kontrole ponad 9300 boeingów 737 pod kątem możliwych awarii przełączników ciśnienia w kabinie. Wydana dyrektywa dotyczyła konieczności przeprowadzenia dodatkowych testów w 2502 samolotach zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych. Problem obejmował jednak w sumie aż 9315 odrzutowców eksploatowanych na całym świecie. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.