Partner serwisu
Biznes i przemysł

Największy klient Boeinga w Chinach rezygnuje z ponad 100 odrzutowców 737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Bloomberg

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Największy klient Boeinga w Chinach rezygnuje z ponad 100 odrzutowców 737 MAX
fot. China Southern Airlines
Największy klient Boeinga w Chinach, jakim są linie lotnicze China Southern Airlines, usunął z zamówienia ponad 100 samolotów wersji 737 MAX – informuje "Bloomberg". Przewoźnik z Kantonu tłumaczy decyzję niepewnością dostaw realizowanych przez amerykańskiego producenta.

Ekspert i korespondent Rynku Lotniczego z Tajwanu spodziewa się, że to nie koniec anulacji zamówień Boeinga w Państwie Środka. – Wielka trójka składa zamówienia wspólnie, więc nie można wykluczyć podobnego ruchu ze strony China Eastern Airlines i Air China – podkreślił Tomasz Śniedziewski.

78 zamiast 181 odrzutowców

China Southern Airlines deklarowały wcześniej plany rozbudowy floty odrzutowców 737 MAX. Opublikowany w marcu raport przewoźnika z Kantonu ujawnił, że 39 maszyn tej wersji miało zostać odebranych jeszcze w bieżącym roku. Do końca 2024 roku ich liczba miała natomiast wzrosnąć do 103 najlepiej sprzedających się aktualnie samolotów amerykańskiego producenta.

Prezes China Southern Airlines Ma Xu Lun na spotkaniu z inwestorami oznajmił jednak, że plany rozbudowy floty zrewidowano i po korekcie prognozy do końca 2024 roku ostatecznie zakładają nie 181 nowych odrzutowców 737 MAX, a najwyżej 78. To oznacza ostry zwrot w strategii przewoźnika z Kantonu, który najwidoczniej stracił cierpliwość do komercyjnych działań Boeinga.

Amerykański producent, po niemal dwuletnim uziemieniu swoich najpopularniejszych wąskokadłubowych maszyn, po katastrofach samolotów Lion Air oraz Ethiopian Airlines, stara się zarobić pieniądze z ponad 300 odrzutowców 737 MAX, które zostały zbudowane, ale nie zostały nigdy dostarczone leasingodawcom i liniom lotniczym po nieszczęśliwych wypadkach, w których zginęło w sumie 346 osób. Brian West, dyrektor finansowy Boeinga, jest przekonany, że odrzutowce 737 MAX wróciłyby dużo wcześniej do regularnych operacji na całym świecie, gdyby nie wybuchła pandemia.

– Dokonaliśmy ogromnych postępów z chińskimi klientami oraz regulatorami, ale wówczas uderzył w nas wirus COVID-19, który przyniósł restrykcje i ograniczenia. Zakładamy jednak, że dostawy w końcu zostaną zrealizowane – stwierdził West na konferencji Goldman Sachs, która odbyła się 11 maja.

Flota 878 samolotów i niemal 100 mln pasażerów rocznie

China Southern Airlines przewidywały jeszcze w 2019 roku, że będą eksploatować w sumie 523 wąskokadłubowców Boeinga, a większość z nich miała być wersją 737 MAX. Dwa lata później największy chiński przewoźnik lotniczy miał flotę 399 wąskokadłubowych odrzutowców amerykańskiego producenta, ale również 334 airbusy z rodziny A320.

Linie lotnicze z Kantonu i jego osiem spółek zależnych obsłużyły w minionym roku 98,5 mln pasażerów. 31 grudnia 2021 roku flota China Southern Airlines liczyła w sumie 878 samolotów. Popyt na podróże powietrzne w Państwie Środka jest teraz ponownie mocno osłabiony ze względu na twarde regionalne restrykcje, takie jak choćby w Szanghaju, czyli finansowym centrum kraju, z powodu rozprzestrzeniania się wariantu omikron koronawirusa SARS-CoV-2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

China Southern planują zwiększyć zamówienia na samoloty Airbusa i Boeinga

Pasażer i linie lotnicze

China Southern planują zwiększyć zamówienia na samoloty Airbusa i Boeinga

Piotr Bożyk 02 kwietnia 2023

Chiny: Pierwszy lot komercyjny boeinga 737 MAX od 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

Chiny: Pierwszy lot komercyjny boeinga 737 MAX od 2019 roku

Tomasz Śniedziewski 16 stycznia 2023

China Southern Airlines uruchomią trzecią trasę do Amsterdamu

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

China Southern planują zwiększyć zamówienia na samoloty Airbusa i Boeinga

Pasażer i linie lotnicze

China Southern planują zwiększyć zamówienia na samoloty Airbusa i Boeinga

Piotr Bożyk 02 kwietnia 2023

Chiny: Pierwszy lot komercyjny boeinga 737 MAX od 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

Chiny: Pierwszy lot komercyjny boeinga 737 MAX od 2019 roku

Tomasz Śniedziewski 16 stycznia 2023

China Southern Airlines uruchomią trzecią trasę do Amsterdamu

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5