Partner serwisu
Biznes i przemysł

Luftwaffe: Rekordowy testowy przelot airbusa A350-900

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
02-12-2020
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Luftwaffe: Rekordowy testowy przelot airbusa A350-900
Fot. Niclas Rebbelmund
Airbus oraz Luftwaffe poinformowały w ostatnich dniach, że airbus A350-900 (10+03) po raz kolejny udowodnił swoją zdolność do pokonania dalekiego dystansu, wykonując najdłuższy lot dla A350 z Kolonii do Canberry, stolicy Australii, o długości 16538 kilometrów (8930 mil morskich).

Niedawno niemieckie siły powietrzne rozpoczęły loty techniczne swoim nowym airbusem A350-900 o wojskowych oznaczeniach 10+03. W ramach tych przelotów samolot wykonał w ubiegły piątek (27 listopada) dalekodystansowy lot z Niemiec do Australii. Lot trwał 19 godzin i 13 minut i stał się najdłuższym dotychczasowym lotem jaki wykonał A350.



Airbus A350-900, szczególnie ten w wersji 900ULR, jest już znany z wykonywania najdłuższych regularnych lotów komercyjnych na świecie. Podróż Singapore Airlines z Nowego Jorku do Singapuru zajmuje A350 około 18 godzin i 40 minut. Jednak German Air Force niedawno pobiły ten rekordowy czas lotu swoim ostatnim rejsem. A350 10+03 odleciał z lotniska w Kolonii i następnie przeleciał nad Polską, Litwą, Białorusią, Rosją, Kazachstanem, Chinami, Filipinami i Indonezją przed przybyciem do australijskiej przestrzeni powietrznej. Maszyna wylądowała w stolicy Australii po 19 godzinach i 13 minutach lotu.

Loty dalekodystansowe Luftwaffe stanowią część programu testowego niemieckich sił powietrznych przed wejściem do służby. Pozwoli to rozwiązać wszelkie drobne usterki i problemy, zanim na ich pokładach pojawią się niemieckie VIP-y.

A350 – nowy samolot niemieckich VIP-ów

20 sierpnia br. Lufthansa Technik przekazała pierwszego z trzech zamówionych samolotów airbus A350-900 dla specjalnego skrzydła niemieckiej Luftwaffe obsługującego loty dla niemieckiego rządu federalnego. Wszystkie samoloty mają zostać dostarczone do 2023 r. Cena zakupu trzech szerokokadłubowych maszyn ma wynieść około 640 mln euro. Nieco mniej, bo 229 mln euro, kosztować będą systemy obrony, które zostaną zainstalowane w samolotach rządowych. Szczegółowe informacje na temat systemów są utajnione, choć wiadomo, że w skład wyposażenia obronnego wejdzie Large Aircraft Infrared Counter-Measure (LAIRCM), chroniący samoloty przed pociskami. Ogółem rachunek za nowe samoloty zamknie się w kwocie około 1-1,2 mld euro, co czyni przyszłą niemiecką flotę rządową jedną z najdroższych na świecie.

Do tej pory niemiecka rządowa flota dalekodystansowa składała się z dwóch używanych airbusów A340-300, które wcześniej służyły w barwach linii lotniczych Lufthansa. Zwiększenie liczby maszyn z dwóch do trzech zwiększy gotowość operacyjną do transportu najważniejszych osób w państwie, przekonuje ministerstwo obrony. Teraz z uwagi na prowadzone prace MRO bardzo często do dyspozycji VIPów pozostaje de facto tylko jeden samolot. Więcej na temat zakupu można przeczytać w naszym ubiegłorocznym artykule "Rząd Niemiec wybrał nowe samoloty dla VIP-ów".
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Biznes i przemysł

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Mateusz Kieruzal 18 sierpnia 2023

Luftwaffe z trzecim airbusem A350

Biznes i przemysł

Luftwaffe z trzecim airbusem A350

Mateusz Kieruzal 17 marca 2023

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Biznes i przemysł

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Mateusz Kieruzal 18 sierpnia 2023

Luftwaffe z trzecim airbusem A350

Biznes i przemysł

Luftwaffe z trzecim airbusem A350

Mateusz Kieruzal 17 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5