Partner serwisu
Biznes i przemysł

Singapore Airlines odebrały pierwszego A350-900ULR

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Singapore Airlines odebrały pierwszego A350-900ULR
Fot. Airbus Media
Linia Singapore Airlines (SIA) została dziś (22 września) pierwszym klientem A350 w wersji -900ULR (Ultra Long Range) na świecie czyli modelu o bardzo długim zasięgu dzięki któremu już 11 października powróci na najdłuższą trasę pasażerską zamkniętą jesienią 2013 r.

SIA zadowolone z nabytku

Pierwszy samolot A350ULR, to maszyna o oznaczeniu MSN 220 i rejestracji 9V-SGA, takiej samej jaką posiadał A340-500 SIA obsługujący najdłuższe światowe połączenia. Nowe samoloty napędzają dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB, a na pokład zabiorą 161 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 67 w klasie biznes oraz 94 w klasie ekonomicznej premium. W pierwszy rejs maszyna wyruszy już 11 października tego roku. A350 ULR poleci bezpośrednio z Singapuru do Newark, a rejs potrwa 18 godzin i 45 minut.

– To wielki moment zarówno dla Singapore Airlines, jak i Airbusa, nie tylko dlatego, że ponownie wzmocniliśmy nasze partnerstwo, ale także dlatego, że przesunęliśmy granicę ograniczenia długości lotu dzięki tym wysoce zaawansowanym nowym samolotom. A350-900ULR przyniesie naszym klientom większy komfort i wygodę oraz pozwoli nam obsługiwać loty dalekiego zasięgu w opłacalny sposób. Pomoże to nam także zwiększyć konkurencyjność siatki połączeń i dalej rozwijać hub w Singapurze – powiedział Goh Choon Phong, prezes Singapore Airlines.

Najnowszy A350-900ULR jest zoptymalizowany pod kątem lotów z Singapuru do USA bez międzylądowania. Jeszcze dłuższy zasięg, prawie 18 tys. km, jest możliwy dzięki modyfikacji układu paliwowego, zwiększeniu ładowności paliwa do 165 tys. litrów, zwiększeniu maksymalnej masy startowej (MTOW) do 280 ton, a także kilku aerodynamicznym ulepszeniom. Co więcej, wyjątkowa elastyczność oferowana przez A350XWB umożliwi liniom lotniczym zmianę konfiguracji swoich A350-900ULR do standardowej wersji A350-900 w ciągu kilku dni.

 

Wracają najdłuższe trasy

Jesienią 2013 r. Singapore Airlines zakończyły obsługiwanie najdłuższych na świecie lotniczych tras do Los Angeles i Nowego Jorku (Newark), które liczyły kolejno 14,1 tys. km i 16,7 tys. km. Rejsy obsługiwane były samolotami airbus A340-500, które zabierały na pokład 100 pasażerów w jednoklasowej konfiguracji klasy biznes. Zamknięte wtedy trasy powracają do siatki połączeń przewoźnika już w przyszłym miesiącu.

A350-900 jest porównywalny wielkością z A340-500. Najnowszy samolot Airbusa jest jedynie o metr krótszy od A340-500 (67,9 m) i jego całkowita długość wynosi 66,9 m. Natomiast jest szybszy od A340 (0.83 Mach/880 km/h) i może lecieć z prędkością 905 km/h (0.85 Mach) i co najważniejsze ma szerszą kabinę o 36 cm.

Obecnie flota linii SIA składa się ze 118 samolotów: 19 airbusów A330-300, 19 A380, 21 A350-900XWB, jednego A350ULR, 13 boeingów B777-200ER, 32 większych B777-300ER, sześciu B787-10 Dreamliner oraz siedmiu B747-400F. Przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę 107 samolotów: 39 A350-900XWB, sześciu A350-900 ULR, 20 B777-9X oraz 43 B787-10 Dreamliner.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Mateusz Kieruzal 08 sierpnia 2023

Skytrax: Qatar Airways straciło miano najlepszej linii na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Global Airlines z pierwszym A380. "Kolejne w najbliższych miesiącach"

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Mateusz Kieruzal 08 sierpnia 2023

Skytrax: Qatar Airways straciło miano najlepszej linii na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Global Airlines z pierwszym A380. "Kolejne w najbliższych miesiącach"

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5