Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa Technik przekazała kolejnego airbusa A350 dla niemieckich VIP-ów

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
19-11-2022
Ostatnia modyfikacja:
06-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Lufthansa Technik przekazała w ostatnich dniach drugiego z trzech zamówionych samolotów airbus A350-900 dla specjalnego skrzydła niemieckiej Luftwaffe obsługującego loty dla niemieckiego rządu federalnego. To pierwszy A350 w pełnej konfiguracji VIP dla Niemiec.

Podczas ceremonii w Hamburgu, Siemtje Moeller (SPD), sekretarz stanu w niemieckim ministerstwie obrony, uroczyście ochrzciła flagowy samolot Specjalnego Skrzydła Misji Powietrznych Federalnego Ministerstwa Obrony (BMVg) imieniem byłego kanclerza federalnego "Konrada Adenauera", w obecności jego wnuka o tym samym imieniu.

Powitany airbus A350 przybył z fabryki w Tuluzie do Lufthansa Technik pod koniec marca 2021 r. i od tego czasu przeszedł obszerny program modyfikacji w centrum wyposażenia w Hamburgu. Główny nacisk położono na dopasowanie pełnej kabiny rządowej, która znacząco różni się od przejściowej kabiny dostarczonego już w 2020 r. samolot o oznaczeniu 10+03 i imieniu "Kurt Schumacher", pierwszego na świecie samolotu VIP i rządowego opartego na airbusie A350.

W przeciwieństwie do otwartej konstrukcji kabiny tego ostatniego, różne obszary funkcjonalne dla operacji lotniczych o charakterze polityczno-parlamentarnym są teraz strukturalnie oddzielone od siebie, jak to miało miejsce już w przypadku jego dwóch poprzedników opartych na airbusach A340. Pozostała przestrzeń w kabinie jest dostępna dla delegacji podróżujących samolotem. Nieco zmienione jest także malowanie nowego 10+01, które również różni się w szczegółach od siostrzanego samolotu 10+03. Obejmuje ono nowe napisy w czcionce "Bundes Sans", a także końcówki skrzydeł, których zewnętrzna strona jest teraz w całości pomalowana na czarno, czerwono i złoto, czyli w niemieckie barwy narodowe.

- Uroczyste przekazania nowych samolotów niemieckim siłom zbrojnym stały się już dla nas w ostatnich latach piękną tradycją. Niemniej jednak, dzisiejszy dzień znów jest czymś wyjątkowym. Ochrzczony dziś samolot nie jest pierwszym Airbusem A350 przekazanym przez nas Niemieckim Siłom Zbrojnym, a jednak nosi wszystkie insygnia nowego flagowego samolotu z numerem rejestracyjnym 10+01 i historycznie uwarunkowanym nazwiskiem Konrad Adenauer. Ten wielki zaszczyt odzwierciedla również zainstalowana przez nas nowa kabina rządowa, która wyznacza nowe standardy dzięki najnowocześniejszej technologii i wysokiej funkcjonalności, a także efektywności kosztowej - wyjaśnił Soeren Stark, prezes Lufthansa Technik.

Pierwszy dostarczony A350 powróci do LH Technik

Po formalnym przekazaniu, 10+01 niezwłocznie wejdzie do służby w niemieckich siłach powietrznych. Trzeci Airbus A350 o rejestracji 10+02 i przyszłej nazwie "Theodor Heuss" również znajduje się w bazie Lufthansa Technik w Hamburgu i jest w zaawansowanej fazie pełnej modyfikacji kabiny. 10+03, który jest już w służbie, również wkrótce wróci do Lufthansy Technik, aby jego pokład został przebudowany z kabiny przejściowej na pełną kabinę rządową.

Trzy A350 dla RFN

Rząd Niemiec pozyskuje trzy nowe airbusy A350-900 do transportu najważniejszych osób w państwie. Samoloty mają zostać dostarczone do 2023 r. Cena zakupu trzech szerokokadłubowych maszyn ma wynieść około 640 mln euro. Nieco mniej, bo 229 mln euro, kosztować będą systemy obrony, które zostaną zainstalowane w samolotach rządowych. Szczegółowe informacje na temat systemów są utajnione, choć wiadomo, że w skład wyposażenia obronnego wejdzie Large Aircraft Infrared Counter-Measure (LAIRCM), chroniący samoloty przed pociskami. Ogółem rachunek za nowe samoloty zamknie się w kwocie około 1-1,2 mld euro, co czyni przyszłą niemiecką flotę rządową jedną z najdroższych na świecie.

Do tej pory niemiecka rządowa flota dalekodystansowa składała się z dwóch używanych airbusów A340-300, które wcześniej służyły w barwach linii lotniczych Lufthansa. Zwiększenie liczby maszyn z dwóch do trzech zwiększy gotowość operacyjną do transportu najważniejszych osób w państwie, przekonuje ministerstwo obrony. Teraz z uwagi na prowadzone prace MRO bardzo często do dyspozycji VIPów pozostaje de facto tylko jeden samolot. Więcej na temat zakupu można przeczytać w naszym artykule "Rząd Niemiec wybrał nowe samoloty dla VIP-ów". Warto także dodać, że w ostatnim czasie Luftwaffe odebrały kolejnego airbusa A321neo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5