Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Lufthansa rozważa reaktywację pięciu A380! Obsłużą połączenia z Monachium


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-07-12 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa rozważa reaktywację pięciu A380! Obsłużą połączenia z Monachium
fot. Piotr Bożyk
Airbusy A380 w barwach Lufthansy mogą ponownie w przyszłym roku obsługiwać trasy z Monachium - informuje serwis aero.de. Narodowy przewoźnik Niemiec powiększy również flotę szerokokadłubowych A350-900 oraz boeingów 787-9.
- Nie komentujemy trwających negocjacji. Analizujemy nadal oferty w celu kontynuacji odnowienia floty - potwierdził Martin Leutke, rzecznik największych linii lotniczych Europy, która do stycznia 2022 roku powiększy do 21 samolotów flotę szerokokadłubowych A350-900, a następnie rozdzieli je między główne węzły w Monachium i Frankfurcie nad Menem.

Aktualnie dziewięć takich odrzutowców stacjonuje w stolicy Bawarii, a osiem w największym mieście Hesji. Kolejne cztery dołączą na zasadzie leasingu od SMBC Aviation Capital. Wszystkie służyły wcześniej Philippine Airlines. W połowie przyszłego roku odebrany zostanie także ostatni z pięciu boeingów 787-9. Nowe Dreamlinery pojawią się w Niemczech jeszcze pod koniec 2021 roku.

Największą niespodzianką jest jednak rozważany powrót w sezonie letnim 2022 roku airbusów A380. Dwupokładowe i czterosilnikowe największe samoloty pasażerskie świata mają obsługiwać najpopularniejsze trasy z Monachium.

Reaktywowanych ma zostać pięć Super Jumbo zamiast pięciu A340-600. Wszystko ze względu na wzrastający popyt podróżnych klas: pierwszej, biznes i ekonomicznej premium. Obecnie wszystkich czternaście A380 narodowego przewoźnika Niemiec znajduje się w Tarbes na południu i Teruel w hiszpańskiej Aragonii.

Prezes Lufthansy Carsten Spohr jeszcze niedawno przekonywał, że w dłuższej perspektywie nie ma przyszłości dla Super Jumbo, ale wygląda na to, że dostrzegł jeszcze drzemiący w nich potencjał. Na jak długo? Wszystko zależy od terminów dostaw nowych A350 i Dreamlinerów oraz boeingów 777-9. W przypadku tych ostatnich nie nastąpi to wcześniej niż w 2024 roku. Tymczasowym rozwiązaniem pozostaną więc nie tylko reaktywowane Jumbo-Jety 747-700, ale również pięć największych samolotów pasażerskich globu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5