Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa rozszerza dostępność zielonych taryf. Są droższe niż zwykłe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa rozszerza dostępność zielonych taryf. Są droższe niż zwykłe
fot. Lufthansa
Po przeprowadzeniu fazy pilotażowej konceptu zielonych taryf lotniczych, grupa Lufthansa wprowadza teraz dla klientów podróżujących rejsami europejskimi oraz do Algierii, Maroka i Tunezji opcję „latania w bardziej zrównoważony sposób”. Opcja Green Fares będzie dostępna zarówno w klasie ekonomicznej, jak i biznesowej. W fazie testowej „ekologiczne” taryfy ekonomicznie były o połowę droższe, podczas gdy za przelot w „zielonej” klasie biznes trzeba było zapłacić o 80 proc. więcej.

Ważność terminu takiego jak loty neutralne pod względem emisji CO2 lub, jak nazywa to rząd Wielkiej Brytanii, „loty wolne od winy”, należy coraz bardziej brać pod uwagę. Nowa taryfa biletowa zaproponowana przez grupę Lufthansy w sierpniu ubiegłego roku jest rzeczywiście pierwszym krokiem w kierunku ekologicznego lotnictwa. Nowa taryfa biletowa zawiera pełną rekompensatę dwutlenku węgla.

Faza testowa nowej taryfy rozpoczęła się na lotach do i ze Skandynawii. Była oferowana na rejsach europejskich obsługiwanych przez linie lotnicze należące do grupy, czyli Lufthansę, SWISS, Austrian Airlines oraz Brussels Airlines. Zielona taryfa w fazie testowej była oferowana zarówno w klasie ekonomicznej, jak i biznes. Nowa taryfa w momencie wprowadzenia obejmowała również możliwość bezpłatnej zmiany rezerwacji, a także dodatkowe mile statusowe i premiowe.

– Ludzie nie tylko chcą latać i odkrywać świat, ale jednocześnie chcą go chronić. Wspieramy w tym naszych gości odpowiednimi produktami. Już teraz oferujemy najbardziej wszechstronną ofertę dla bardziej zrównoważonych podróży, a teraz rozszerzamy ją o zielone taryfy. Wprowadzenie produktu na rynek jest ważnym elementem naszych wysiłków na rzecz uczynienia podróży lotniczych bardziej przyjaznymi dla klimatu – powiedziała Christina Foerster, członek zarządu grupy Lufthansa odpowiedzialna za markę i zrównoważony rozwój.

Decydując się na zieloną taryfę podczas rezerwacji, 20 proc. indywidualnego wkładu podróżnego w emisję dwutlenku węgla z podróży zostanie zrekompensowane poprzez zakup zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Pozostałe 80 proc. zostanie emisji zanieczyszczeń linie w ramach grupy Lufthansy zrekompensują poprzez bardziej tradycyjne mechanizmy offsetowe, które wspierają certyfikowane projekty klimatyczne na całym świecie. Zielone taryfy można rezerwować na lotach krótko- i średniodystansowych. Dostępne są pod nazwą Economy Green lub Business Green.

Taryfa jest już dostępna dla pasażerów. Jest ona komplementarna do zwykłych taryf ekonomicznych (Light, Classic oraz Flex), które są oferowane przez linie lotnicze. Najwyraźniej „latanie bez poczucia winy” oznacza wymianę priorytetowego przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa (tzw. Fast Track, czyli pierwszeństwo wejścia na pokład) i zmianę biletu na wcześniejszy lot w dniu podróży na zawieszoną rekompensatę emisji CO2. Jednak w przypadku wyboru taryfy ekologicznej, pasażer otrzymuje dodatkowe 20 proc. mil statusowych i 20 proc. więcej mil premiowych, jeśli podróżny jest członkiem programu lojalnościowego przewoźnika. Ponadto nowa taryfa obejmuje możliwość dokładania bezpłatnej zmiany rezerwacji.

W klasie biznes korzyści, jakie dostaje pasażer, kupując bilet w taryfie zielonej, są prawie takie same. Jeśli podróżny wybierze się w podróż wysokopłatną klasą biznes, lecz tą, która jest zwrócona na zrównoważony rozwój, nie będzie mógł dokonać zwrotu zakupionego biletu. Jeśli do tej pory widzieliśmy cokolwiek nowego i dotyczącego inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju wprowadzanych przez jakieś linie lotnicze, pewne było to, że po jakimś krótkim czasie od ogłoszenia inni zdecydowali się pójść w ślady swego konkurenta.

Nowe zielone taryfy będą oferowane przez Lufthansę, Austrian Airlines, Brussels Airlines, SWISS, Edelweiss, Eurowings Discover i Air Dolomiti na ponad 730 tys. lotów rocznie w Europie oraz do Maroka, Algierii i Tunezji. Bilety można rezerwować za pośrednictwem stron internetowych linii lotniczych oraz platformy NDC. Nowy produkt na rzecz bardziej zrównoważonego latania stanowi teraz kolejny filar struktury taryf lotniczych niemieckiego koncernu lotniczego, który obowiązuje od 2015 roku. Pasażerowie, którzy chcą zrekompensować swoje emisje bez zakupu lotu w zielonej taryfie, nadal mogą to zrobić, albo poprzez zakup 100 proc. SAF-u (chociaż taka opcja potencjalnie zwielokrotniłaby wysokość pierwotnej taryfy), tradycyjne offsety lub kombinację obu opcji.

W fazie pilotażu bilety były droższe

Kiedy Lufthansa wprowadzała „zieloną” taryfę lotniczą, bilet powrotny ze Kopenhagi do Frankfurtu w klasie ekonomicznej był nieco ponad dwukrotnie droższy od zwykłego. „Bardziej zrównoważony” bilet w klasie biznes był droższy o około 80 proc. Można sobie wyobrazić, że będzie to atrakcyjny wybór dla osób podróżujących służbowo, które mają do spełnienia cele dotyczące zmniejszania emitowanego w czasie podróży śladu węglowego, ale nie mają korporacyjnego programu wspierającego SAF, biorąc pod uwagę, że pasażerowie za loty w zielonych taryfach otrzymują certyfikaty redukcji emisji.

– Zielone taryfy zostały pomyślnie przetestowane już w zeszłym roku na rejsach z Danii, Szwecji i Norwegii. Pokazało to, że rośnie zapotrzebowanie na bardziej zrównoważone oferty podróży. Teraz konsekwentnie podejmujemy kolejny, logiczny krok i dodajemy zielone taryfy do naszej dobrze znanej struktury taryf na lotach w całej Europie i Afryce Północnej. W ten sposób jesteśmy pionierami w branży i spełniamy nasze ambicje opracowywania innowacyjnych rozwiązań dla lotnictwa przyszłości. A my jeszcze bardziej ułatwiamy naszym klientom rezerwowanie bardziej zrównoważonych ofert – wskazał Harry Hohmeister, członek
zarządu Grupy Lufthansa

Co ciekawe, latem ubiegłego roku Austriacka Rada Reklamy (AAC) uznała reklamę Austrian Airlines reklamującą „w 100 proc. zrównoważone paliwo lotnicze (SAF)” dla niektórych lotów (co jest niemożliwe, biorąc pod uwagę dzisiejsze przepisy, chyba że korzysta się z systemu rezerwacji i roszczeń) za wprowadzającą w błąd pod względem latania neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.

Szeroka gama ekologicznych ofert

Grupa Lufthansy oferuje swoim pasażerom różnorodne oferty i usługi związane ze zrównoważonymi podróżami, na które popyt jest coraz większy. Tej wiosny po raz pierwszy włączono opcję lotów neutralnych pod względem emisji CO2 bezpośrednio do rezerwacji lotów online. Podczas procesu rezerwacji klienci mają możliwość zrównoważenia emisji dwutlenku węgla pochodzącego z ich lotu za pomocą zrównoważonych paliw lotniczych i certyfikowanych projektów ochrony klimatu, po wybraniu biletu. Linie wskazują, że coraz więcej podróżnych korzysta z tej możliwości.

Klienci Lufthansy i SWISS mogą teraz również zrównoważyć emisje CO2 bezpośrednio na pokładzie samolotu. Opcja ta jest wyświetlana w pokładowym systemie rozrywki podczas wybranych rejsów Program lojalnościowy Miles&More oferuje możliwość wyrównania indywidualnego bilansu CO2 lotu za pomocą mil premiowych za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Na przykład rejs z Frankfurtu nad Menem do Nowego Jorku w klasie ekonomicznej może zostać zrekompensowany kwotą 1150 mil premiowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ocieplenie klimatu powodem wzrostu siły turbulencji

Biznes i przemysł

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Prawo i polityka

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Mateusz Kieruzal 09 marca 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Ocieplenie klimatu powodem wzrostu siły turbulencji

Biznes i przemysł

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Prawo i polityka

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Mateusz Kieruzal 09 marca 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5