Niemiecka Lufthansa oficjalnie potwierdziła pozyskanie czterech kolejnych airbusów A350-900. Maszyny eksploatowane były wcześniej przez innych przewoźników, w tym linie LATAM i South African Airways i należą obecnie do lessora Deucalion Aviation. Pozyskanie kolejnych samolotów szerokokadłubowych ma zwiększyć zdolność przewozową linii w nadchodzącym szczycie sezonu letniego. Dzięki nowej transakcji Lufthansa została trzecim co do wielkości klientem programu A350 na świecie.
Według informacji, o których wspominaliśmy
w naszym artykule w kwietniu br., łącznie sześć samolotów A350-900 o rejestracjach N285BN, N286BN, N287BN, N264AR, OE-IPX i OE-IPK, według danych planespotters.net, jest oznaczonych jako mających dołączyć do floty niemieckiego przewoźnika. N285BN, N286BN, N287BN, N264AR należały wcześniej do LATAM Airlines Brazil, spółki zależnej LATAM Airlines Group. Według danych ch-aviation.com, wszystkie cztery ex-LATAM Airlines Brazil A350 opuściły flotę przewoźnika około połowy 2021 r. i są własnością firmy Deucalion Aviation.
Trzeci co do wielkości klient A350Dzięki nowemu zakupowi Lufthansa została trzecim co do wielkości klientem programu A350 na świecie. Trzema największymi klientami programu są linie Qatar Airways - 76 zamówionych A350: 34 A350-900 i 42 A350-1000, Singapore Airlines - 72 zamówione A350: 62 A350-900 i siedem A350F oraz Lufthansa - 65 pozyskanych A350: 55 A350-900 i 10 A350-1000. Airbus zebrał do tej pory zamówienia na 967 samolotów A350, w tym na 755 maszyn w wersji A350-900, 173 A350-1000 oraz 39 A350F.
Flota A350 LHObecnie Lufthansa posiada we flocie 326 samolotów, w tym 21 airbusów A350-900. Przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę 44 A350: 34 A350-900, w tym sześć używanych oraz 10 A350-1000.
A350 – najnowocześniejszy w rodzinie AirbusA350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 967 samolotów A350, w tym na 755 maszyn w wersji A350-900, 173 A350-1000 oraz 39 A350F. Do tej pory dostarczono 530 A350: 461 A350-900 oraz 69 A350-1000.