Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa pogłębia cięcia floty. Na złom trafią A380, A340 i B747

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa pogłębia cięcia floty. Na złom trafią A380, A340 i B747
fot. Lasse Fuss CC BY-SA 3.0
Lufthansa pogłębia cięcia floty i planuje wyeliminować z użytkowania swoje największe odrzutowce pasażerskie – donosi "Bloomberg". Na złom trafią pozostałe airbusy A380 i trochę mniejsze A340 oraz najstarsze Boeingi 747-400.

Największe europejskie linie lotnicze wycofają wszystkie czterosilnikowe samoloty, ponieważ nie są w stanie ich zapełnić. Kryzys wywołany wirusem COVID-19 spowodował gwałtowny spadek popytu na międzynarodowych trasach międzykontynentalnych, do obsługi których wykorzystywane były słynne super jumbo i jumbo jety.

Przewoźnik, które swoje główne węzły posiada we Frankfurcie nad Menem i Monachium, skupi się w najbliższych latach na bardziej opłacalnych krótkich i średniodystansowych trasach, głównie krajowych i na Starym Kontynencie. Do ich obsługi wystarczą wąskokadłubowe i dwusilnikowe mniejsze maszyny.

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 zmusiła Lufthansę do skorzystania z rządowego pakietu stabilizacyjnego. Decydenci z Berlina w zamian za dwa miejsca w radzie nadzorczej i 20 proc. udziałów przekazali narodowym liniom lotniczym dziewięć mld euro w formie dokapitalizowanie i długoterminowych pożyczek. Nadzieje na szybki proces odnowy prysnęły przez kolejny wzrost zachorowań wirusem COVID-19 w całej Europie.

Lufthansa oszczędzi jedynie kilka najmłodszych we flocie airbusów A340-600, które będą latać na bardziej ruchliwych trasach, podobnie jak znacznie nowocześniejsze A350. Do ich obsługi potrzeba średnio 220 osób, wliczając załogę, personel pokładowy, techniczny i zatrudnionych w gastronomii. Kilka dni wcześniej pojawiły się plany redukcji nawet 40 tys. miejsc pracy. Flota na pewno będzie mniejsza o blisko 100 samolotów. 200 maszyn nie będzie wykorzystywanych do operacji lotniczych aż do 2022 roku.

Boeingi 747 pożegnały już linie Qantas oraz British Airways. Airbusy A380 zostały wycofane z floty holdingu Air France-KLM. Redukcję wersji A340 przeprowadza z kolei hiszpańska Iberia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij