Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa pogłębia cięcia floty. Na złom trafią A380, A340 i B747


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-09-11 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa pogłębia cięcia floty. Na złom trafią A380, A340 i B747
fot. Lasse Fuss CC BY-SA 3.0
Lufthansa pogłębia cięcia floty i planuje wyeliminować z użytkowania swoje największe odrzutowce pasażerskie – donosi "Bloomberg". Na złom trafią pozostałe airbusy A380 i trochę mniejsze A340 oraz najstarsze Boeingi 747-400.
Największe europejskie linie lotnicze wycofają wszystkie czterosilnikowe samoloty, ponieważ nie są w stanie ich zapełnić. Kryzys wywołany wirusem COVID-19 spowodował gwałtowny spadek popytu na międzynarodowych trasach międzykontynentalnych, do obsługi których wykorzystywane były słynne super jumbo i jumbo jety.

Przewoźnik, które swoje główne węzły posiada we Frankfurcie nad Menem i Monachium, skupi się w najbliższych latach na bardziej opłacalnych krótkich i średniodystansowych trasach, głównie krajowych i na Starym Kontynencie. Do ich obsługi wystarczą wąskokadłubowe i dwusilnikowe mniejsze maszyny.

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 zmusiła Lufthansę do skorzystania z rządowego pakietu stabilizacyjnego. Decydenci z Berlina w zamian za dwa miejsca w radzie nadzorczej i 20 proc. udziałów przekazali narodowym liniom lotniczym dziewięć mld euro w formie dokapitalizowanie i długoterminowych pożyczek. Nadzieje na szybki proces odnowy prysnęły przez kolejny wzrost zachorowań wirusem COVID-19 w całej Europie.

Lufthansa oszczędzi jedynie kilka najmłodszych we flocie airbusów A340-600, które będą latać na bardziej ruchliwych trasach, podobnie jak znacznie nowocześniejsze A350. Do ich obsługi potrzeba średnio 220 osób, wliczając załogę, personel pokładowy, techniczny i zatrudnionych w gastronomii. Kilka dni wcześniej pojawiły się plany redukcji nawet 40 tys. miejsc pracy. Flota na pewno będzie mniejsza o blisko 100 samolotów. 200 maszyn nie będzie wykorzystywanych do operacji lotniczych aż do 2022 roku.

Boeingi 747 pożegnały już linie Qantas oraz British Airways. Airbusy A380 zostały wycofane z floty holdingu Air France-KLM. Redukcję wersji A340 przeprowadza z kolei hiszpańska Iberia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Absurd zakazu lotów

Prawo i polityka

Absurd zakazu lotów

Łukasz Malinowski 31 sierpnia 2020

Nowe twarze w Radzie Nadzorczej Lufthansy. Kley: Tracimy sprawdzonych ekspertów

Biznes i przemysł

Nowe twarze w Radzie Nadzorczej Lufthansy. Kley: Tracimy sprawdzonych ekspertów

Rafał Dybiński 28 sierpnia 2020

 

Wiceprezes LOT: Zaangażujemy się w rynek lotów turystycznych

Pasażer i linie lotnicze

Wiceprezes LOT: Zaangażujemy się w rynek lotów turystycznych

19 września 2020

LOT: 3 mln pasażerów do końca 2020 roku

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 3 mln pasażerów do końca 2020 roku

18 września 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5