Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa: Pakiet ratunkowy nie był prezentem. Nieuniknione cięcia i zwolnienia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa: Pakiet ratunkowy nie był prezentem. Nieuniknione cięcia i zwolnienia
fot. Piotr Bożyk
Grupa Lufthansa traci obecnie co godzinę milion euro. Pod koniec roku sytuacja nieznacznie się poprawi. Niemniej narodowy przewoźnik Niemiec i jego spółki zależne w Austrii, Belgii oraz Szwajcarii będą tracić milion euro w 90 minut.

Dobitne wnioski zostały zawarte w opublikowanym raporcie linii lotniczej na temat procesu odnowy i powrotu do normalności po kryzysie wywołanym wirusem COVID-19. "Przed nami długa i kamienista droga" - podkreślono na początku analizy.

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 pogrążyła Lufthansę, która wcześniej trzy lata z rzędu notowała rekordowe wyniki finansowe. W ciągu kilku tygodni niemal cała flota narodowego przewoźnika powietrznego Niemiec została uziemiona. Koszty utrzymania infrastruktury lotniskowej i maszyn nie zmieniły się przy gwałtownym spadku dochodów.

Nic nie zapowiada sprintu

Bez zdecydowanego zaangażowania rządu federalnego istnienie Lufthansy byłoby zagrożone. Pakiet ratunkowy w wysokości 9 mld euro zapewnił płynność i możliwość działania na drodze do ponownego sukcesu. "Tym razem nic nie zapowiada jednak sprintu. Firmę czeka prawdziwy maraton" - zaznaczono w raporcie.

Grupa Lufthansa zakończy 2020 rok stratą kilku mld euro. Poziom sprzed kryzysu pozostanie nieosiągalny do 2023 roku. Uziemionych pozostaje wciąż 600 z 760 samolotów. Za rok będzie ich wciąż 300, a za dwa lata prawdopodobnie 200. Wiosną 2021 roku linia lotnicza planuje latać na poziomie 60 proc. normalnego oferowania sprzed wybuchu pandemii.

Szczuplejsza, ale wydajniejsza

Wniosek wydaje się oczywisty. Lufthansa musi stać się szczuplejsza i bardziej wydajna, dlatego rozpoczyna się natychmiast transformacja w czasy "nowej normalności". Flota przewoźnika po kryzysie będzie mniejsza o 100 samolotów aniżeli w 2019 roku. Kadra zarządzająca zostanie zredukowana o jedną piątą, co oznacza, że z pracą pożegna się 1000 osób zajmujących stanowiska kierownicze. Celem jest szybka spłata pożyczek i depozytów rządowych. "Pakiet ratunkowy nie był bowiem prezentem, a pozyskane dziewięć mld z odsetkami muszą zostać zwrócone za trzy lata, jeśli będzie to możliwe" - wyjaśniono.

Lufthansa musi oszczędzać bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, żeby zrealizować postawione założenia na najbliższe lata. Wymaga to dużego wysiłku ze strony wszystkich zaangażowanych i nieuniknionych cięć. Rada nadzorcza, zarząd i kierownictwo zrezygnują z części wynagrodzenia. Dywidendy dla akcjonariuszy zostały zawieszone na czas kryzysu.

Narodowy przewoźnik powietrzny Niemiec ocenia, że po kryzysie będzie miał co najmniej 22 tys. mniej etatów. Uniknięcie dużych zwolnień gwarantuje rozwiązanie w postaci krótszego czasu pracy. Ten system będzie obowiązywał tak długo, jak będzie to konieczne. Trwają jeszcze rozmowy ze związkiem zawodowym Vereinigung, reprezentującym pilotów oraz inżynierów lotu, a także Verdi, reprezentującym pracowników personelu naziemnego. Osiągnięto natomiast porozumienie z przedstawicielami związku zawodowego UFO, reprezentującym personel pokładowy. "Jeśli wszystko się powiedzie, to Lufthansa ma duże szanse wyjść z kryzysu silniejsza" - podsumowano w raporcie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

15 specjalnych rejsów Lufthansy i Eurowings Discover na finał Ligi Europy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

15 specjalnych rejsów Lufthansy i Eurowings Discover na finał Ligi Europy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5