Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa planuje zamówić samoloty wąskokadłubowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa planuje zamówić samoloty wąskokadłubowe
fot. Piotr Bożyk
Lufthansa planuje w przyszłym roku złożyć duże zamówienie na samoloty wąskokadłubowe, które zastąpią najstarsze maszyny. Przewoźnik rozważa w sumie cztery samoloty, a sam Carsten Spohr, prezes grupy Lufthansa, uważa, że ​​według niego boeing 737 MAX jest samolotem wartym rozważenia, a do czasu dostawy na pewno wszystkie jego problemy będą rozwiązane.

Lufthansa rozważa zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych, które zastąpią airbusy A319 oraz bombardiery CRJ we flotach grupy LH. Wśród kandydatów są cztery rodziny samolotów: airbusy A220, A320neo, boeingi B737 MAX oraz embraery E-Jet E2. Niemiecki przewoźnik planuje złożyć zamówienie w 2020 r., z planowanymi dostawami rozpoczynającymi się w 2023 r. Grupa Lufthansy posiada 118 airbusów A319 i 35 bombardierów CRJ-900, stan na 27 marca 2019 r., obsługiwanych przez linie Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansę i Swiss. Przy obecnym inwentarzu floty naturalnym wydawałoby się zastąpienie maszyn CRJ airbusami A220 (dawnym bombardierem CSeries), a A319 najnowszymi airbusami A319neo. Czy tak się stanie? Czas pokaże, bo prezes grupy LH nie wyklucza także zupełnie innej opcji.

– Planujemy w przyszłym roku złożyć spore zamówienie na samoloty wąskokadłubowe. Na razie nie jest przesądzone czy będą one tylko od jednego producenta. Pojawia się wiele pytań o 737 MAX, które obecnie przeżywają gorsze chwile. Myślę, że B737 MAX będzie, w planowanym czasie naszych nowych dostaw, bezpiecznym samolotem do latania - powiedział w Waszyngtonie Carsten Spohr.

Na koniec marca grupa LH oczekuje na dostawę 147 samolotów wąskokadłubowych: dwóch airbusów A220, siedmiu A320ceo i 138 z rodzinny neo: 97 A320neo oraz 41 A321neo. Rozpatrywanie przez Lufthansę zamówienia B737 MAX następuje po tym jak Garuda Indonesia anulowała swoje zamówienie na zakup 50 B737 MAX 8, a Lion Air grozi, że wkrótce też zrezygnuje z części zamówionych MAX-ów. Anulacje zamówień B737 MAX następują po dwóch katastrofach MAX-ów linii Lion Air oraz z Ethiopian Airlines. Nie wykluczone, że Lufthansa może zająć sloty dostaw którejś linii, która anulowała lub anuluje zamówienie. Jako ciekawostkę warto dodać, że Lufthansa była pierwszym klientem programu boeinga B737 – w 1965 r. złożyła zamówienie na 21 samolotów tego typu. Pierwszego boeinga 737 niemiecka linia odebrała w 1968 r. Przewoźnik potem użytkował boeingi 737 w wersjach -100 (jako jedna z tylko czterech spółek na świecie), -200, -300, -400 oraz -500. Ostatnie B737-300 odeszły z floty przewoźnika w listopadzie 2016 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij