W piątą rocznicę obowiązywania umowy joint venture, Lufthansa Cargo oraz ANA Cargo zapowiedziały dalsze zacieśnienie współpracy oraz prace nad integrowaniem oferowanych produktów.
– My, czyli ANA Cargo oraz Lufthansa Cargo, upamiętniamy 5. rocznicę zawiązania pierwszego partnerstwa joint venture w lotniczej branży cargo na świecie. Przy tej okazji, chcemy przekazać nasze szczere podziękowania zespołowi Lufthansa Cargo za ich wsparcie w stabilnym wzroście tego partnerstwa. Zobowiązujemy się do pełnego zaangażowania w celu dalszego rozwoju udogodnień dla naszych klientów, poprzez tworzenie nowych wartości w ramach tego joint-venture – powiedział Toshiaki Toyama, prezes ANA Cargo Inc.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pięć lat temu zawiązaliśmy pierwsze tego rodzaju partnerstwo joint venture wspólnie z ANA Cargo. Pragniemy podziękować naszym partnerom za wspaniałą współpracę i cieszymy się, że w przyszłości będziemy mogli zaoferować liczne korzyści naszym wspólnym klientom – dodał Peter Gerber, prezes Lufthansa Cargo.
Szybciej i częściejPartnerstwo pomiędzy przewoźnikami początkowo zaczęło obowiązywać na trasach z Japonii do Europy, by później zostać rozszerzone na transport w przeciwnym kierunku. Obecnie, współpraca pomiędzy przewoźnikami obejmuje standardowe oraz ekspresowe przesyłki, jak również transport “perishables” czyli towarów łatwo psujących się pomiędzy Europą i Japonią. Obowiązujące joint-venture “charakteryzuje się bezpośrednim dostępem do większej liczby kierunków, szybszymi i częstszymi połączeniami oraz większą efektywnością wynikającą ze wspólnej standaryzacji procesów i pojedynczego procesu zamawiania oraz informowania o cenach” – czytamy w komunikacie prasowym.
Obietnice cyfryzacji
W przyszłości, klienci będą mogli skorzystać w jeszcze bardziej znaczących ułatwień, zapowiadają przewoźnicy. Lufthansa Cargo oraz ANA Cargo planują integrację większej liczby produktów oraz chcą, by ich procesy stały się jeszcze bardziej przejrzyste oraz efektywne poprzez zwiększenie cyfryzacji. Niemiecki przewoźnik przez lata stawiał na cyfrowe łączenie partnerów logicznych i spedytorów działających w ramach łańcucha dostaw.
Niedawno, Lufthansa Cargo oddała do użytku rozwiązanie application programming interface (API), z którego będą mogli korzystać bezpośredni klienci Lufthansy Cargo, jak również partnerzy, tacy jak internetowa platforma handlowa cargo.one. Systemy API umożliwiają komunikację system-to-system, co przekłada się na łączenie się zarówno z platformami składania zamówień i rezerwacji, jak również bezpośrednio ze spedytorami. Klienci korzystający z usług przewozu cargo lotniczego mogą korzystać z platformy cargo.one bezpośrednio poprzez internet. API pozwala, by baza danych Lufthansa Cargo była zintegrowana bezpośrednio z systemami stosowanymi przez klientów.
Dla Lufthansy cyfryzacja jest nie tylko narzędziem umożliwiającym poprawianie efektywności obecnych procesów. Dzięki zaangażowaniu w rozbudowę platformy cyfrowej, niemiecki przewoźnik był w stanie nawiązać lub rozszerzyć partnerstwa, takie jak np.
współpracę z Grupą AirAsia.