Linie lotnicze Lufthansa Cargo, które w ostatnim czasie mocno stawiają na rozwój swoich usług cyfrowych, nawiązały współpracę z Grupą AirAsia, inną marką, która swojej przyszłości upatruje w cyfryzacji.
Stronami nowo zawartej umowy interline jest Lufthansa Cargo oraz Teleport, firma pełniąca rolę platformy logistycznej oraz cargo dla Grupy AirAsia, do niedawna funkcjonująca pod nazwą RedCargo Logistics. Dzięki porozumieniu, klienci Teleport zyskają dostęp do przestrzeni ładunkowej na lotach obsługiwanych przez Grupę Lufthansa, podczas gdy klienci Lufthansy Cargo dostęp do kierunków obsługiwanych przez przewoźników Grupy AirAsia.
Znaczące poszerzenie ofertyNowo zawiązane partnerstwo zwiększy liczbę kierunków dostępnych dla klientów Teleport o ponad 300 miejsc w 100 krajach, w tym w Polsce. Z kolei Lufthansa Cargo, poprzez możliwość korzystania z przestrzeni ładunkowej pod pokładami samolotów AirAsia, zyska możliwość poszerzenia oferty o ponad 150 kierunków w Regionie Azji Pacyfiku.
- To partnerstwo zapewni klientom z krajów ASEAN oraz z Europy globalny zasięg i dostęp do rynków, oraz będzie stanowiło impuls do wzrostu handlu, oraz e-commerce w kluczowych rynkach produkcji, jak również w rynkach konsumenckich. Cieszymy się, że będziemy mogli pracować wspólnie z Lufthansą Cargo nad koordynowaniem naszych wysiłków w celu rozwijania tego strategicznego partnerstwa - powiedział Pete Chareonwongsak, prezes Teleport.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, mogąc kontynuować naszą trwającą od dawna współpracę z firmą Teleport, marką należącą w całości do Grupy AirAsia. To partnerstwo interline zaoferuje naszym klientom stabilne i sprawdzone rozwiązania spedycyjne w ramach światowej siatki Lufthansy. Jesteśmy pewni, że to partnerstwo wzmocni naszą obecność na rynkach w tym momencie nieobsługiwanych przez Lufthansę - dodał J Florian Pfaff, wiceprezydent Lufthansa Cargo Asia Pacific.
Partnerstwo nie tak bardzo egzotyczne, jak się wydajeChoć na pierwszy rzut oka, współpraca Grupy Lufthansa, jednej z największej w Europie, której znacząca część działalności koncentruje się wokół przewozów pasażerskich w modelu legacy z Grupą AirAsia, będącą rozpoznawalną marką na rynku połączeń niskokosztowych, wydaje się egzotyczna, partnerów łączy wspólny pomysł na rozwój działalności. Zarówno Lufthansa Cargo, jak i Teleport wiążą olbrzymie nadzieje z rozwojem rozwiązań cyfrowych.
Niemiecki przewoźnik przez lata stawiał na cyfrowe łączenie partnerów logicznych i spedytorów działających w ramach łańcucha dostaw.
Niedawno, Lufthansa Cargo oddała do użytku rozwiązanie application programming interface (API), z którego będą mogli korzystać bezpośredni klienci Lufthansy Cargo, jak również partnerzy, tacy jak internetowa platforma handlowa cargo.one. Systemy API umożliwiają komunikację system-to-system, co przekłada się na łączenie się zarówno z platformami składania zamówień i rezerwacji, jak również bezpośrednio ze spedytorami. Klienci korzystający z usług przewozu cargo lotniczego mogą korzystać z platformy cargo.one bezpośrednio poprzez internet. API pozwala, by baza danych Lufthansa Cargo była zintegrowana bezpośrednio z systemami stosowanymi przez klientów.
Grupa AirAsia, do której należy Teleport, nie ukrywa, że rozwój technologii cyfrowych jest jednym z głównych pomysłów na jej rozwój. Tony Fernandes, prezes Grupy, chce, by stała się ona odpowiednikiem firmy Amazon w branży lotniczej. Od niedawna, poprzez platformy dystrybucji biletów AirAsia, możemy także kupić bilety na loty innych przewoźników lotniczych, w tym przewoźników legacy. Podobny sposób rozwoju przyświeca firmie Teleport, która zapewnia, że planuje zawiązać kolejne bezpośrednie partnerstwa podobne do tego z Lufthansą Cargo, tak by zapewnić „bezproblemowy, globalny transport cargo i e-commerce”.