Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Połączyła ich cyfryzacja - Lufthansa Cargo oraz AirAsia z umową interline


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2019-12-02 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Połączyła ich cyfryzacja - Lufthansa Cargo oraz AirAsia z umową interline
fot. Pixabay
Linie lotnicze Lufthansa Cargo, które w ostatnim czasie mocno stawiają na rozwój swoich usług cyfrowych, nawiązały współpracę z Grupą AirAsia, inną marką, która swojej przyszłości upatruje w cyfryzacji. 
Stronami nowo zawartej umowy interline jest Lufthansa Cargo oraz Teleport, firma pełniąca rolę platformy logistycznej oraz cargo dla Grupy AirAsia, do niedawna funkcjonująca pod nazwą RedCargo Logistics. Dzięki porozumieniu, klienci Teleport zyskają dostęp do przestrzeni ładunkowej na lotach obsługiwanych przez Grupę Lufthansa, podczas gdy klienci Lufthansy Cargo dostęp do kierunków obsługiwanych przez przewoźników Grupy AirAsia.

Znaczące poszerzenie oferty

Nowo zawiązane partnerstwo zwiększy liczbę kierunków dostępnych dla klientów Teleport o ponad 300 miejsc w 100 krajach, w tym w Polsce. Z kolei Lufthansa Cargo, poprzez możliwość korzystania z przestrzeni ładunkowej pod pokładami samolotów AirAsia, zyska możliwość poszerzenia oferty o ponad 150 kierunków w Regionie Azji Pacyfiku.

- To partnerstwo zapewni klientom z krajów ASEAN oraz z Europy globalny zasięg i dostęp do rynków, oraz będzie stanowiło impuls do wzrostu handlu, oraz e-commerce w kluczowych rynkach produkcji, jak również w rynkach konsumenckich. Cieszymy się, że będziemy mogli pracować wspólnie z Lufthansą Cargo nad koordynowaniem naszych wysiłków w celu rozwijania tego strategicznego partnerstwa - powiedział Pete Chareonwongsak, prezes Teleport.

- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, mogąc kontynuować naszą trwającą od dawna współpracę z firmą Teleport, marką należącą w całości do Grupy AirAsia. To partnerstwo interline zaoferuje naszym klientom stabilne i sprawdzone rozwiązania spedycyjne w ramach światowej siatki Lufthansy. Jesteśmy pewni, że to partnerstwo wzmocni naszą obecność na rynkach w tym momencie nieobsługiwanych przez Lufthansę - dodał J Florian Pfaff, wiceprezydent Lufthansa Cargo Asia Pacific.

Partnerstwo nie tak bardzo egzotyczne, jak się wydaje

Choć na pierwszy rzut oka, współpraca Grupy Lufthansa, jednej z największej w Europie, której znacząca część działalności koncentruje się wokół przewozów pasażerskich w modelu legacy z Grupą AirAsia, będącą rozpoznawalną marką na rynku połączeń niskokosztowych, wydaje się egzotyczna, partnerów łączy wspólny pomysł na rozwój działalności. Zarówno Lufthansa Cargo, jak i Teleport wiążą olbrzymie nadzieje z rozwojem rozwiązań cyfrowych.

Niemiecki przewoźnik przez lata stawiał na cyfrowe łączenie partnerów logicznych i spedytorów działających w ramach łańcucha dostaw. Niedawno, Lufthansa Cargo oddała do użytku rozwiązanie application programming interface (API), z którego będą mogli korzystać bezpośredni klienci Lufthansy Cargo, jak również partnerzy, tacy jak internetowa platforma handlowa cargo.one. Systemy API umożliwiają komunikację system-to-system, co przekłada się na łączenie się zarówno z platformami składania zamówień i rezerwacji, jak również bezpośrednio ze spedytorami. Klienci korzystający z usług przewozu cargo lotniczego mogą korzystać z platformy cargo.one bezpośrednio poprzez internet. API pozwala, by baza danych Lufthansa Cargo była zintegrowana bezpośrednio z systemami stosowanymi przez klientów.

Grupa AirAsia, do której należy Teleport, nie ukrywa, że rozwój technologii cyfrowych jest jednym z głównych pomysłów na jej rozwój. Tony Fernandes, prezes Grupy, chce, by stała się ona odpowiednikiem firmy Amazon w branży lotniczej. Od niedawna, poprzez platformy dystrybucji biletów AirAsia, możemy także kupić bilety na loty innych przewoźników lotniczych, w tym przewoźników legacy. Podobny sposób rozwoju przyświeca firmie Teleport, która zapewnia, że planuje zawiązać kolejne bezpośrednie partnerstwa podobne do tego z Lufthansą Cargo, tak by zapewnić „bezproblemowy, globalny transport cargo i e-commerce”.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ostatni zbudowany MD-11F odszedł z floty Lufthansa Cargo

Biznes i przemysł

Ostatni zbudowany MD-11F odszedł z floty Lufthansa Cargo

Piotr Bożyk 27 listopada 2019

Lufthansa Cargo z potężnym cyfrowym ułatwieniem dla klientów

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Cargo z potężnym cyfrowym ułatwieniem dla klientów

Tomasz Śniedziewski 17 listopada 2019

Lufthansa: 1,3 mld euro zysku operacyjnego w III kwartale. Gorzej niż przed rokiem

Biznes i przemysł

Lufthansa: 1,3 mld euro zysku operacyjnego w III kwartale. Gorzej niż przed rokiem

Łukasz Malinowski 14 listopada 2019

 

Enter Air przedłuża współpracę z Rainbow Tours

Biznes i przemysł

Enter Air przedłuża współpracę z Rainbow Tours

04 grudnia 2019

Qatar Airlines zainteresowany udziałami w Lufthansie

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airlines zainteresowany udziałami w Lufthansie

04 grudnia 2019

United Airlines zastępuje Boeinga 757 Airbusem A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

United Airlines zastępuje Boeinga 757 Airbusem A321XLR

04 grudnia 2019

Ryanair z 10,5 mln pasażerów w listopadzie

Biznes i przemysł

Ryanair z 10,5 mln pasażerów w listopadzie

04 grudnia 2019

Lotnictwo: Piłka nożna niszczy nasza planetę?

Biznes i przemysł

Lotnictwo: Piłka nożna niszczy nasza planetę?

04 grudnia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5